Avatar billede lolgoff Nybegynder
06. juni 2001 - 17:54 Der er 9 kommentarer

har problem med \"&nbsp\"......

Jeg ønsker at sige, såfremt passwordfeltet består af tomme felter, så skal den exit\'e, men denne formular virker desværre ikke. Jeg troede ellers, at den sagde, såfremt der er \"mellemrum\", så et eller andet (jeg ved godt, at jeg mangler exit.....

-------
if (!eregi(\" \", $password))
-------

Jeg kunne benytte mig af en anden mulighed, men jeg ved ikke, hvorvidt den kan lade sig gøre.
Såfremt der er mellemrum, så kunne den fjerne alle mellemrum, så der kun stod tegn - dette ville være et reelt alternativ.
Avatar billede nebula Nybegynder
06. juni 2001 - 18:00 #1
if (!strstr ($password, \' \')) ...
Avatar billede lolgoff Nybegynder
06. juni 2001 - 18:14 #2
Den der fjerner mellemrum ikke ?

Det irriterer mig bare vildt, at mit scriptet tror, at der er mellemrum, når lortet består af tegn - jeg tester lige den der du har lavet .)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2001 - 18:18 #3
Brug

  $password = trim($password);

  if ($password==\"\") {
    print \"Hej du der, tag lige og skriv et eller andet password\";
  }
Avatar billede nebula Nybegynder
06. juni 2001 - 18:21 #4
Nej den gør ej. og trim fjerner mellemrum i starten og slutningen (hvad med dem i midten?).

strstr -- Find first occurrence of a string

finder den derfor \' \' returnere den positionen på tegnet. Finder den det ikke returnere den derfor false.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
06. juni 2001 - 18:43 #5
$pass = str_replace(\" \",\"\",\"$password\");
echo $pass;
Avatar billede jensgram Nybegynder
06. juni 2001 - 20:13 #6
if (!eregi(\"^:space:*$\", $password)) // space fra start (^) til slut ($)
Avatar billede herchin Nybegynder
06. juni 2001 - 22:40 #7
ericjacobsens er da svar nok! Hvis du fjerner tomme felter i starten og slutningen og der ikke er nogle tegn tilbage så har du strengen: \"\", som er et tomt password i det her tilfælde!
Avatar billede nebula Nybegynder
06. juni 2001 - 22:46 #8
hercin: altså som jeg forstår det, skal den kigge efter space i hele strengen - altså også i en streng som f.eks.: \"b    b\" og der ville trim være ret ligeglad.
Avatar billede herchin Nybegynder
06. juni 2001 - 23:49 #9
Der står: Hvis passwordet består af tomme felter! Ikke: Hvis passwordet indeholder tomme felter.