Avatar billede cobra Nybegynder
21. august 2007 - 17:48 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Uploadning af en fil

Hvor kan jeg ikke få dette til at virke

Set objFSF = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'objFSF.copyFile "C:\filemanage\Dir_start\Folder 9\scr_tooltip_btm_left.gif","C:\filemanage\Dir_start\kk.jpeg"
objFSF.copyFile "http://www.bentbay.dk/hund.jpg","C:\filemanage\Dir_start\kk.jpeg"

For denne fejl
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0034)
Forkert filnavn eller -nummer
/file/t.asp, line 4
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 19:22 #1
simpelt og enkelt - fordi den funktion du har lavet kun kan kopiere en fil fra et sted til en andet sted på serveren!...

Det har dermed intet med upload at gøre. Hvis du vil uploade noget ville det være bedst at bruge en upload komponent - som fx. DUNDAS upload... Søg efter "DUNDAS upload" på google så skulle du gerne kunne downloade og installere den på din server.

I kan FSO heller ikke håndtere en URL men kun de fulde stier - som fx. c:\... osv...

\Dan
Avatar billede cobra Nybegynder
21. august 2007 - 22:33 #2
Så ved jeg ikke hvad skal sige det hedder...
Men det eneste jeg ville var om man kunne hente en fil fra en webserver til en anden.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 22:42 #3
Tjoe... det kan du sådan set godt... hvis altså begge servere er på samme lokale netværk. Så skal du bare lave en virtuel mappe på den server det skal hentes over til... og så hedder stien jo så derefter.

\Dan
Avatar billede cobra Nybegynder
21. august 2007 - 23:59 #4
Nej fx vil mand hente billeder fra en webserver til en anden webserver og ikke den samme.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 00:12 #5
Ja, men så må du formulere dit spørgsmål lidt bedre... Man kan jo godt have to (eller flere) webservere på samme lokale netværk, bag den samme internetforbindelse (gateway) - Jeg har for eksempel fire...

- Men hvis du vil hente noget indhold over internettet direkte fra en anden webserver ned på din egen server - så vil jeg måske tro det kan lade sig gøre... Men så skal det formentligt være noget vi henter med et eller anden script som kan hente indholdet binært... Og min egen mening er at det måske godt kan lade sig gøre, men jeg tror næppe på at det nogensinde vil blive særligt stabilt. Og det ville fejle hvis Admin på den server vi henter fra har fjernet pågældende fil. Så det ville være smartest bare manuelt at gemme tingene på egen server fra starten (hvor man selvfølgelig har fået lov, i henhold til ophavsret osv).

\Dan
Avatar billede cobra Nybegynder
22. august 2007 - 09:58 #6
binært mmhhh Hvordan havde du tænkt dig det..??
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 21:19 #7
ja, ved det faktisk ikke helt... jeg vil tro vi skal gøre lidt det samme som når vi fx. skal hente en rss-feed... men det er kun en teori... Jeg ved ikke helt lige hvordan vi skruer sådan et script sammen - men jeg tror det kan lade sig gøre... men særligt stabilt tror jeg aldrig det bliver.

\Dan
Avatar billede cobra Nybegynder
22. august 2007 - 22:39 #8
Har selv fundet ud af den første del. Men er ved at kigge på hvordan man så kan gemme det.

dim xmlHTTP
set xmlHTTP = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
xmlHTTP.open "GET","http://www.bentbay.dk/hund.jpg", false
xmlHTTP.send
response.BinaryWrite xmlHTTP.responseBody
set xmlHTTP = nothing
Avatar billede cobra Nybegynder
22. august 2007 - 22:51 #9
Fandt løsningen
dim xmlHTTP
set xmlHTTP = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
xmlHTTP.open "GET","http://www.bentbay.dk/hund.jpg", false
xmlHTTP.send
Set myStream = CreateObject("ADODB.Stream")
myStream.Open
myStream.Type = 1 ' binary
myStream.Write(xmlHTTP.responseBody)
myStream.SaveToFile("C:\filemanage\Dir_start\kk.jpg")
myStream.Close
set xmlHTTP = nothing
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 23:06 #10
hehe KANON!

Og det virker bare perfekt? Virker det også ok med større filer eller hvordan?

\Dan
Avatar billede cobra Nybegynder
22. august 2007 - 23:19 #11
Har ikke prøvet...men du kunne teste det...skal også lige have nogen test til om filen findes på server eller urlen er sand...det er nok den svære del.
Avatar billede cobra Nybegynder
22. august 2007 - 23:33 #12
Vi deler lige pointne..da du kom med ide'en til koden og jeg afslutte den.

Der copyright på koden. :-P
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 23:36 #13
OK! Og tak for point...

- og sig bare til når der skal testes noget hvis jeg skal gøre dette...

\Dan
Avatar billede ranglen Nybegynder
22. august 2007 - 23:44 #14
Du kan lige tage denne artikel med

http://support.microsoft.com/kb/290761