Avatar billede kadafi Nybegynder
21. august 2007 - 11:27 Der er 5 kommentarer

Læse værdi fra textbox

Hej,

Jeg har et problem med min ASP side.
Jeg vil gerne læse værdien af textboxen på min side. Denne værdi skal så bruges til en SELECT statement mod min SQL server.
Koden er som følgende:
Filer.ASP (siden som indeholder textboxen)
%>
<Table width ="500" Border ="0" cellpadding= "3" cellspacing = "3" style='font-family:Arial; font-size:10pt; color:#000000; '>
    <form>
Indtast CPR: <input type="text" name="cpri" />
<br />

</form>
<%

cpri = Request.form("cpri")

Hent_pdf.asp (siden med SELECT statementen)
recNavn = Conn2.Execute("Select Navn from Data where ID = '"+ cpri + "' ")

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede fennec Nybegynder
21. august 2007 - 11:33 #1
Ved ikke om du bare har fået skrevet "Hent_pdf.asp (siden med SELECT statementen)" det forkert sted, men går ud fra det er sådan her du vil have det:

cpri = Request.form("cpri")
set recNavn = Conn2.Execute("Select Navn from Data where ID = '"& cpri & "'")
Avatar billede fennec Nybegynder
21. august 2007 - 11:34 #2
Noget andet. Er ID et tal eller tekst felt? For hvis det er tal skal det være uden ' omkring:
set recNavn = Conn2.Execute("Select Navn from Data where ID="& cpri)
Avatar billede kadafi Nybegynder
21. august 2007 - 11:54 #3
Det virker desværre ikke. Kan du fortælle mig hvordan man læser værdien af en textbox ind i en variabel når man trykker på submit?
Avatar billede fennec Nybegynder
21. august 2007 - 12:45 #4
[Filer.asp]
<form action="Hent_pdf.asp" method="post">
Indtast CPR: <input type="text" name="cpri">
<input type="Submit" value="Send">
</form>

[Hent_pdf.asp]
<%
cpri = Request.form("cpri")
set recNavn = Conn2.Execute("Select Navn from Data where ID = '"& cpri & "'")
response.write recNavn("Name")
%>
Avatar billede montago Praktikant
21. august 2007 - 12:47 #5
cpri = Request.form("cpri")