Avatar billede sholm Nybegynder
21. august 2007 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dateadd når dato er null

Hejsa

Jeg har en select hvor jeg skal have hentet nogle brugere ud der lever op til nogle kriterier, men der er et problem med min dateadd.

Den ser sådan her ud:
SELECT * FROM Mappefiler INNER JOIN Mapper ON Mappefiler.Mappe = Mapper.ID WHERE (DATEADD(Month, - 1, Mappefiler.Udloebsdato) < GETDATE()) AND (Mappefiler.Adviseret = 0)

Problemet er at Mappefiler.Udloebsdato kan have værdien NULL har den det så skal den ikke den ikke være med i resultatet. Så jeg er ude i noget med at lave min select om til en Stored Procedure hvor jeg kan bruge en IF til at kontrollere værdien i Mappefiler.Udloebsdato.

Jeg ved dog ikke om det vil løse problemet, nogen der har nogle forslag?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. august 2007 - 10:06 #1
Sådan?

SELECT *
FROM Mappefiler INNER JOIN Mapper ON Mappefiler.Mappe = Mapper.ID
WHERE
    Mappefiler.Udloebsdato IS NOT NULL
    AND (DATEADD(Month, - 1, Mappefiler.Udloebsdato) < GETDATE())
    AND (Mappefiler.Adviseret = 0)
Avatar billede sholm Nybegynder
21. august 2007 - 11:57 #2
Fedt...den havde jeg så prøvet men havde ingen effekt da der var en anden fejl... Men tak fordi du fik mig stoppet på mit vildspor - smid lige et svar :)
Avatar billede nielle Nybegynder
21. august 2007 - 12:29 #3
Svar :^)