Avatar billede daywalker123 Nybegynder
20. august 2007 - 19:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Multiple OnMouseOver

Hej

Er det muligt at lave multiple onmouseover?

Det jeg gerne vil er at jeg har et billede, som skal fremhæves når jeg kører musen henover + der skal komme en lille tekst frem der beskriver hvad linket indeholder.

Hvordan klarer jeg den?
Avatar billede w13 Novice
20. august 2007 - 19:51 #1
Du kan lave flere javascriptkommandoer i en on-etellerandet ved at adskille med ";". Men du kan da benytte attributten "title", som viser et tooltip og kan sættes på alle tags!

Eks.:

<a title="Dette er et fedt link!" href="bla.htm" onmouseover="kommando()">Link</a>

Eller:

<a href="bla.htm" onmouseover="kommando1();kommando2()">Link</a>
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
20. august 2007 - 20:15 #2
Okey - tooltippet virker lidt som en hurtig løsning, det skal vise vigtigt information.

Så flere kommando'er i onmouseoveren lyder helt perfekt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2007 - 21:28 #3
"tooltippet virker lidt som en hurtig løsning"?
"det skal vise vigtigt information"?

Hvad mener du lige med det..? :-)

Tekst er vel tekst, om du mener at det er vigtigt eller ej, kan man sagtens putte det i title.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2007 - 21:32 #4
http://www.bosrup.com/web/overlib/ kan du se nogle eksempler, på hvad man kan gøre med overLib scriptet..

Siden kan godt være lidt langsom.. Hvis den bare står og loader hele tiden, prøve på at klikke på STOP i browseren, og flyt derefter musen hen over linksne..
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
20. august 2007 - 22:19 #5
Mener bare at de fleste ikke læser tooltippet :).. og det er vel ikke så nemt lige at style tooltippet.. eller? :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 22:35 #6
<ole>

"Mener bare at de fleste ikke læser tooltippet" >> says who?
Betyder det mon så, at stortset enhver software-udbyder spilder masser af penge på (endda sprogversionerede) tooltips i toolbars, m.m?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
20. august 2007 - 22:47 #7
Nej, men læser du hvert enkelt tooltip?

I mit tilfælde er de små bokse med tekst ikke en hjælp til hvordan man kommer videre - blot en information om hvad de forskellige afdelinger står for og hvem der står for dem.

Tooltippet er da guld værd mange steder - jeg tror bare ikke lige i mit tilfælde at det er det rigtige at gøre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2007 - 22:47 #8
Det jeg synes er irriterede ved tooltip'et (ved f.eks. brug af TITLE) er, at det tager ca 1000 millisekunder, før den popper frem.. det er godt nok langt tid!

Man kan muligvis justere tiden i operativsystemet.. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2007 - 22:50 #9
Hvis det er vigtig tekst, skal det vel ikke kun vises, hvis man tilfældigvis får ført musen henover et element.
Avatar billede efes Nybegynder
21. august 2007 - 12:07 #10
Måske kan dette anvendes: http://www.kryogenix.org/code/browser/nicetitle/

/Efes
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 12:05 #11
hmm