Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

require_once henter ikke fil?

Hej, jeg har problemer med at få require_once til at virke fra min server (skal siges jeg sagtens kan køre en fuld wiki installation fra den, så php5 osv virker)

Her er et super simpelt eksempel jeg har prøvet at benytte, men det enste der printes på skærmen er "test1" hvorfor jeg er sikker på at filen test.php ikke inkluderes; hvad gør jeg forkert?

*********************Dette er indholdet af filen: test.htm der ligger i biblioteket roden/test ***************:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">

<head>
  <title></title>

</head>

<body>

<?php

    echo "test1";

?>

<?php

      require_once 'test.php';
?>

</body>

</html>

*********************Dette er indholdet af filen: test.php der ligger i biblioteket roden/test ***************:

<?php

    echo "test2";

?>

*****************************************

På forhånd MANGE tak

M.V.H
Dennis
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 19:18 #1
<ole>

require_once("test.php");

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 19:22 #2
Husk i øvrigt, at XHTML 1.1 skal serves som 'application/xhtml+xml' - og at IE slet ikke understøtter den standard, men downloader dokumentet i stedet. Husk også at der skal JavaScriptes på en helt anden måde end under HTML, hvis det skal give bare en lille smule mening at bruge XHTML  ;o)
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:23 #3
Hov, jeg har prøvet med:

require_once("test.php");

Det virker heller ikke;

Skal Jeg skrev en fejl i første indlæg; ser ud til min server slet ikke afvikler min php kode? da den heller ikke printer "test 1"

Det er ret underligt da jeg har en wordpress og wiki, installation til at ligge i roden, som køre fint.
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:24 #4
hypertext udskriver den fint
Avatar billede knix Nybegynder
20. august 2007 - 19:26 #5
Hvis filen hedder "test.htm" så bliver den vel ikke afviklet, eller noget jeg har misforstået?
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:26 #6
Jeg har formuleret mig forkert, så du får selvfølgleig points ole, vil bare stadig gerne havde løst mit problem... kan det være wordpress installationen i roden, der blokere for afviklingen?
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:27 #7
knix; i et bibliotek i roden, har jeg en html fil der hedder; test.htm

i den vil jeg kalde, test.php

Jeg kan fint afvikle html fra test.htm, bare ikke php ser det ud til?
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:28 #8
aaa dooh er det fordi filen skal hedde .php?
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:29 #9
LOL, så virker det givetvis - hvor dum har man lov til at være... vil i dele points, i fortjener sådan set 200 points hver, så vil jeg også gerne give hvis det er, ved bare ikke lige hvordan?
Avatar billede knix Nybegynder
20. august 2007 - 19:29 #10
Serveren afvikler ikke de ting som er skevet i <?php ?> hvis ikke den hedder .php til sidst. Prøv at omdøbe den til test2.php i stedet for
Avatar billede knix Nybegynder
20. august 2007 - 19:30 #11
hehe tænkte nok der var noget galt der :)
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:31 #12
det var fejlen, jeg koger MEGA, tusind tak haha, som sagt, ang. points, så må det vel være dine knix
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 19:32 #13
begere >> jeg hopper over points i denne omgang, men tak for tilbudet. Jeg venter til en anden gang, når du har et spørgsmål med lidt mere kød på  ;o)
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:32 #14
mange tak ole, de går selvfølgelig til knix så :) men tak for hjælpen
Avatar billede begere Nybegynder
20. august 2007 - 19:35 #15
knix, opret svar så får du points
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 19:36 #16
Selvtak ... og lad nu være med at blafre alt for meget med de røde ører. Vi har alle sammen været der - og hører man til de produktive, har man med garanti dummet sig indenfor det seneste døgn ... one way or the other  ;o)
Avatar billede knix Nybegynder
20. august 2007 - 19:37 #17
Behold dine point, er kun lige oprettet herinde for 20mins siden for at se hvad det var for noget, kun glad for at kunne hjælpe :-)