Avatar billede bomme Nybegynder
20. august 2007 - 15:30 Der er 8 kommentarer

Visual Basic & IIS

ER der nogen der kender til at programmere komponenter til IIS? Kunne godt tænke mig at lave et program der blev aktiveret via en ASP side og som man kunne overføre tekt til..

Feks. på en ASP side ville jeg gerne kunne starte mit program som jmail. Havde tænkt mig lidt sådan her

set PROGRAM = Server.CreateObject( "PRogram.funktion" )
program.funktion = "Hej"
program.funktion2 = "Hej igen"
program.close

kan I følge mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2007 - 17:25 #1
Du skal lave en COM/ActiveX komponent.
Avatar billede bomme Nybegynder
20. august 2007 - 18:47 #2
Ja men der kan jeg jo ikke bruge componenter vel ? Så som mscomm ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2007 - 19:10 #3
En COM/ActiveX komponent kan godt bruge andre COM/ActiveX komponenter.
Avatar billede bomme Nybegynder
20. august 2007 - 20:49 #4
Kan I give mig et godt sted at læse om hvordan man laver disse komponenter?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2007 - 20:52 #5
Udfra kategorien vil jeg jo tro at du vil lave dem i VB6. Er det korrekt eller
vil du lave dem i C++ eller VB.NET ?
Avatar billede bomme Nybegynder
20. august 2007 - 21:34 #6
VB 6, er ikk gået igang med VB.net endnu, det kan måske bedre betale sig?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2007 - 02:34 #7
Jeg har aldrig lavet en COM komponent i VB6, så jeg skal ikke kunne sig hvor nemt
eller svært det er.

Generelt er COM noget ret langhåret at lave.

Selve koden er rimeligt nem i .NET (inkl. VB.NET).
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:19 #8
Tid at få afsluttet her ?