Avatar billede mrr1217 Nybegynder
18. august 2007 - 22:18 Der er 2 kommentarer

Python memory-reading

Hey, er der nogen der kan guide mig frem til hvordan jeg gør det???

Jeg har lidt erfaring med læsning af ram (memory-reading) med T-search og Cheat Engine, gjort i programmer skrevet i C eller C++, som f.eks World of Warcraft, eller Battlefield... Med onlinespillet EVE-online er det dog anderledes...

Jeg har fået at vide at det er en helt anden process at skanne memory I programmer skrevet i python (som EVE-online er), men kan ikke finde nogen guide, eller artikel på nettet der fortæller om det...

Jeg skal bruge det til at programmere en bot der skal spille en bestemt kedelig del af spillet for mig (mining). Jeg har lavet et fuldt funktionsdygtigt program i AutoIt v3, men det har sine begrænsninger:
Da det fungere ved at kigge skanne bestemte pixels i programvinduet for bestemte farver, er det ikke altid præcist. Og hvis der opstår lagg, er der stor mulighed for at programmet går i stå.

Hvis der er nogen derude der, enten ved noget om mem-reading i python, eller kan guide mig hen til noget viden, så vanker der 100 point xD
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2007 - 11:29 #1
Selve python sproget giver ikke mulighed for at aflæse en specifik memory adresse. Den eneste måde jeg kan se er at lave en lille biblioteksroutine in C eller lignende og så kalde den ruotine fra phyton. Der skulle være et afsnit i din phyton bog der fotæller hvordan du kan foretage et subroutinekald fra python til et andet sprog.
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
19. august 2007 - 16:08 #2
Det er egentlig ikke det jeg er ude efter... Jeg skal ikke skrive noget i python, men i stedet læse et python program's memory fra et andet program (har eksperimenteret med T-search). Jeg skal bruge de forskellige pointers addresser på rammen, for at lave en bot der reagere på memory i stedet for pixelfarver...