Avatar billede and1945 Nybegynder
18. august 2007 - 14:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"klumbet" internet

Okay, min lillebror bor et sted hvor han er tilknyttet en gammel central til hans dsl. Han har lige pt. en 2mbit, som egentlig kun bliver leveret som en 16xx/200 ca.
Han kører Windows Vista 64-bit og har rigeligt med ram. Hans internet har en tendens til at gå ned hvis han sidder på forums osv. Når han spiller online fps spil ligger hans ping latency på noget der ligner normal til 300 noget. Mest omkring de 100-150 ligger den.

TDC har haft tekniker på en 4-5 gange, men aldrig rigtigt gjort noget. Eller også har de bare ikke været i stand til at finde noget.

Jeg står med nogle muligheder lige nu som jeg ser det.
+ Defekt internet udstyr (modem, skillefilter)
+ Virus/spyware/malware
+ Dårligt netkort (Dem begge (Begge onboard, samme chipset))
+ Windows Vista?
+ TDC
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. august 2007 - 17:47 #1
Lyder mest som en dårlig linje fra TDC.Hvis han har haft problemmet fra starten er det næppe spyware.Han kan evt prøve at se om der er kommet opdaterede driver til hans netkort.Men høj latency skyldes ofte at centralen er for presset.
Avatar billede and1945 Nybegynder
18. august 2007 - 20:15 #2
Heh, ved du hvad det var?

Det var counterstrike. Han havde "glemt" at sætte options på dsl, og ikke 56k. Vidste slet ikke at det kunne have noget med det at gøre.

Lav et svar corleone, så får du pointsne fordi du er den eneste der har svaret :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. august 2007 - 22:44 #3
lol det var sørens..Ja ja man har ikke hørt det sidste endu da.Svar er her ;)