Avatar billede kellesen Nybegynder
17. august 2007 - 23:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Resource id #3

Ved ikke lige hvad der går galt.. Når jeg søger på det i databasen virker det fint - bare ikke når jeg laver søgningen her i..

    include("mysql.php");
    $spg_raw=mysql_query("SELECT spg_raw FROM `spg` WHERE spg_id=1");
echo "<tr>";
echo "<td class=\"debat_spg textborder\" colspan=\"2\">";
echo $spg_raw;
echo "</td>";
echo "</tr>";
Avatar billede barklund Nybegynder
17. august 2007 - 23:55 #1
Kig lige i manualen under mysql_query - den returnerer en ressource, som du kan hente indholdet ud af ved hjælp af en lang række andre funktioner, men ressourcen i sig selv er ikke meget værd:

http://dk2.php.net/mysql_query

--
Barklund
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 09:23 #2
Avatar billede kellesen Nybegynder
18. august 2007 - 10:19 #3
han får jo ikke svar på sit spørgsmål i det spørgsmål du henviser til...
Avatar billede kellesen Nybegynder
18. august 2007 - 10:28 #4
DEn udksriver en nu.. Men når jeg siger echo $spg_raw skriver den
Resource id #3..

$spg_raw = mysql_query('SELECT spg_raw FROM `spg` WHERE spg_id=2');
    $spg1 = mysql_num_rows($spg_raw);

echo $spg1;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 10:42 #5
Eh, jo han gør. Han bruger mysql_fetch_array  - det kan man læse i de to links du har fået.
Avatar billede kellesen Nybegynder
19. august 2007 - 15:20 #6
$spg_raw = mysql_query('SELECT spg_raw FROM `spg` WHERE spg_id=1');
$row = mysql_fetch_assoc($spg_raw);
echo $row['spg_raw'];

og det virker...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2007 - 15:42 #7
Ja, men det virker kun hvis du har en række med "...spg_id=1"