Avatar billede nmt1363 Nybegynder
17. august 2007 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med tastatur på FS Amilo Xi 1554

Hejsa!

Jeg har lige fået en Fujitsu-Simens Amilo Xi 1554 notebook. Desværre har jeg så også lige fundet ud af at der er et problem med tastaturet.

Det drejer sig om piletasterne og nummer tastaturet, hvor tasterne ikke opfører sig som forventet. Når jeg trykker på op, ned og venstre fungere tasterne normalt, men når jeg trykker på højre skriver den: "*-" i stedet for at rykke et hak til højre.

Tast:                  Hændelse:
Pil højre              *-
num 2                  dsa
num 3                  dsa
num 5                  Åbner søg boksen og tænder Caps Lock
num 6                  Åbner søg boksen og tænder Caps Lock
num 8                  ewq
num 9                  ewq
num -                  *-
num *                  cxz
num /                  cxz

Der er få ændringer i forhold til om Num Lock er slået til eller ej, men generelt virker tasterne ikke som de skal. Hvad kan der være galt? Er det bare driveren eller er det et hardware problem?
Avatar billede skytte55 Nybegynder
31. august 2007 - 11:46 #1
prøv lige at tjekke om Fn tasten er aktiveret kan godt give nogle underlige ting
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
29. september 2007 - 12:12 #2
Min Fn tast kan kun aktiveres ved at holde den nede, så det var desværre ikke løsningen.

Jeg har til gengæld fundet løsnigen efter lang tids søgen, en opdatering af BIOS var hvad der skulle til. Men det var heller ikke så ligetil da de opdateringer man kan finde på fujitsu siemens website til Amilo Xi 1554 tilsyneladende ikke virker.

Ligegyldigt hvad for en opdateringsmetode jeg valgte kom den og sagde at denne bios opdatering passer ikke til denne notebook.

Min bios version var 1.20 og jeg prøvede at opdatere til 1.23 og 1.25 mange gange med samme resultat indtil jeg læste på et forum at der var en gut der havde prøvet at fjerne sit batteri og så opdatere. Og det virkede...

Virkelig underligt at det virker når man fjerner sit batteri! Men til andre med samme problem, prøv at fjerne batteriet!

Nu har jeg bios version 1.25 og mine taster virker som de skal, endelig...