Avatar billede christofferhp Nybegynder
17. august 2007 - 12:16 Der er 2 kommentarer

Button On Click Event VB 2005

Hej.

Jeg laver en button "on-the-fly" i min kode når der kommer en ny forbindelse til mit socket.

Jeg har dog lidt problemer med at knytte en function til eventet når der klikkes på knappen.

Hvordan skal jeg gå frem?

Har selvfølgelig en

Dim DisconnectButton As New Button

Og denne har jeg så tilføjet og knappen vises da også helt fint.

Kan bare ikke få den til at udføre en funktion når der klikkes.

Mvh

Christoffer
Avatar billede tjacob Juniormester
19. august 2007 - 10:48 #1
Når du skriver VB 2005, går jeg ud fra at du mener VB Express 2005?
-Altså .NET? I så fald er du i den forkerte kategori, men anyway:

Du skal også have tilføjet en event handler. Noget i denne stil:

    Dim DisconnectButton As Button
    DisconnectButton = New Button()
    'tilføj knappen til formens Control Collection:
    Me.Controls.Add(DisconnectButton())
    'tilføj en Event Handler:
    AddHandler DisconnectButton.Click, AddressOf Me.Button_Clicked,

    Hvor Button_Clicked er en i forvejen defineret Event Handler i formen:

    Private Sub Button_Clicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e _
        As System.EventArgs) Handles Button1.Click, Button2.Click

        'Din Click event kode her

    End Sub
Avatar billede tjacob Juniormester
20. august 2007 - 11:04 #2
Lidt kortere:

    Dim DisconnectButton As New System.Windows.Forms.Button()
    Me.Controls.Add(DisconnectButton)
    AddHandler DisconnectButton.Click, AddressOf EventHandler

    Private Sub EventHandler(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
        MsgBox("Disconnected")
    End Sub