Avatar billede madsleejensen Nybegynder
17. august 2007 - 11:49 Der er 1 løsning

Model View Controller.

Hej sidder og prøver at se hvordan et MVC pattern ville kunne passe ind i et af mine systemer,

lad mig sige jeg har systemet opdelt sådan her

Brugere ( Oprettelse , Profil håndtering , login , auth ).

Billede Galleri ( Oprettelse af galleri , upload af billede, håndtering af galleri ).

Post ( opret post  , læs post  , slet post )

dette er bare lige noget jeg fandt på i hovedet ikke det som er konkret for spørgsmålet,

spørgsmålet er hvordan jeg får dette til at passe ind i et MVC pattern

som jeg ser det bliver jeg nød til at lave en Model til hver af de 3 grupper

Model_User, Model_Image, Model_Post

som alle peger på min eneste Data Access som er en MySQL db.
er dette forkert ? eller er der en smartere måde at dele det op ?

så ville jeg lave en Controller til hver af disse 3

Control_User, Control_Image, Control_Post.

og til sidst ville jeg så lave 2 slags view HTML og XML.

for mig ser det bare ud som en masse arbejde i at skulle for hver kategori lave en ny model og en ny controller.

og hvordan hvis jeg skal bruge oplysninger fra flere models på en gang ?

jeg har lidt svært ved at gennemskue dette pattern så kunne være fedt hvis jeg kunne blive smidt ind på den "rigtige" vej
Avatar billede madsleejensen Nybegynder
03. september 2007 - 21:31 #1
lukker