Avatar billede 3z Nybegynder
17. august 2007 - 00:48 Der er 4 kommentarer

If sætning i javascript ?

Hej,

Jeg har en ASP side med en menu i javascript, som genereres i headeren:

var menu1=new Array()
menu1[0]='<a href="clients.asp?sub=newclient">New Client</a>'
menu1[1]='<a href="clients.asp?sub=clientlist">Client List</a>'
menu1[2]='<a href="clients.asp?sub=newclienttype">New Client Type</a>'
menu1[3]='<a href="clients.asp?sub=clienttypelist">Client Type List</a>'

Jeg har samtidig flere brugere til systemet og ønsker nu at kunne udelade nogle menupunkter overfor bestemte brugere. Brugernes adgangsniveau styres i Session("user_level"), kan man i javascript udelade nogle af menupunkterne såfremt user_level er f.eks. 1 ?

Jeg har forsøgt med ASP kode, men det duer jo ikke rigtig i header tag...
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2007 - 00:54 #1
Du kan godt lave ASP-kode som genererer clientside script dynamisk:

<html>
<head>
<script type="text/javascript">
var menu1=new Array()
menu1[0]='<a href="clients.asp?sub=newclient">New Client</a>'
menu1[1]='<a href="clients.asp?sub=clientlist">Client List</a>'
<% if session("user_level") & "" = "1" then %>
menu1[2]='<a href="clients.asp?sub=newclienttype">New Client Type</a>'
menu1[3]='<a href="clients.asp?sub=clienttypelist">Client Type List</a>'
<% end if %>
</script>
</head>
<body>
...
</body>
</html>

på denne måde vil javascript-koden helt skjules fra HTML-sidens kildekode og dermed ikke "røbe" noget for brugere der ikke har ret til at se og bruge javascript-koden.
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2007 - 00:56 #2
Nu ved jeg godt at min kode rent faktisk medtager de to sidste menupunkter hvis session("user_level") indeholder værdien 1, men jeg regner med at du kan se princippet i det jeg siger og så selv kan finde ud af at negere den betingelse... ;-)
Avatar billede 3z Nybegynder
17. august 2007 - 01:08 #3
Ja du har da ganske ret - jeg må ha tosset lidt i det før...

Takker :)
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2007 - 08:50 #4
Velbekomme :)