Avatar billede hlt Juniormester
16. august 2007 - 11:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bileder i asp.net

Hej
jeg har forsøgt mig med at lave et billede med .net egen drawing metoder, men farverne virker lidt gnidret og ikke særlig kønne.
Kan man på en eller anden måde gøre farverne og linier mere "glatte" eller skal man købe et billed modul.
Jeg håber I forstår hvad jeg mener.

Mvh
Henrik

Her er koden:
Dim objBitmap As New System.Drawing.Bitmap(1200, 840)
        Dim objGraphics As System.Drawing.Graphics
        objGraphics = System.Drawing.Graphics.FromImage(objBitmap)
        objGraphics.Clear(Drawing.Color.White)

        Dim p As New Drawing.Pen(Drawing.Color.Yellow, 0)
        Dim rect As New Drawing.Rectangle(10, 10, 280, 280)
        Dim rect1 As New Drawing.Rectangle(100, 100, 480, 480)
        objGraphics.DrawEllipse(p, rect)
        objGraphics.FillRectangle(Drawing.Brushes.Brown, rect1)

        objGraphics.DrawLine(Drawing.Pens.Black, 100, 100, 400, 400)

        Dim b1 As New Drawing.SolidBrush(Drawing.Color.Red)
        Dim b2 As New Drawing.SolidBrush(Drawing.Color.Green)
        Dim b3 As New Drawing.SolidBrush(Drawing.Color.Blue)
        objGraphics.FillPie(b1, rect, 0.0F, 90.0F)
        objGraphics.FillPie(b2, rect, 90.0F, 60.0F)
        objGraphics.FillPie(b3, rect, 150.0F, 210.0F)

        Dim fontfml As New Drawing.FontFamily(Drawing.Text.GenericFontFamilies.Serif)
        Dim font As New Drawing.Font(fontfml, 14)
        Dim brush As New Drawing.SolidBrush(Drawing.Color.Blue)
        objGraphics.DrawString("Draw Graphics", font, brush, 100, 400)

        objBitmap.Save(Response.OutputStream,Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif)

        objBitmap.Dispose()
        objGraphics.Dispose()
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2007 - 11:24 #1
Prøv evt. med:

objGraphics.SmoothingMode = SmoothingMode.AntiAlias;
Avatar billede hlt Juniormester
16. august 2007 - 12:00 #2
Jeg er ikke så rutineret i asp.net, og jeg får en fejl når jeg sætter den linie ind som du skriver med at: "Name SmothingMode is not declared" Hvad menes med det?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2007 - 12:12 #3
Tilføj:

using System.Drawing.Drawing2D;

- i toppen af din kode.
Avatar billede hlt Juniormester
16. august 2007 - 12:40 #4
Så får jeg en fejl om at System.Drawing.Drawing2D er et namespace. Og jeg har allerede importeret den i toppen af siden.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2007 - 12:43 #5
Hmm så durde det jo virke (jeg går ud fra at du selv har oversat min C# til VB.Net?).
Avatar billede hlt Juniormester
16. august 2007 - 13:24 #6
Ok. Så "using" er en c# kommando. Men det kan også godt være at det ikke kan blive bedre og at det kun er mig der synes det ser skidt ud. Men jeg har lagt siden op på min server så du kan se den.
http://86.58.131.161:8010/
Jeg fik koden til at virke sådan her:
objGraphics.SmoothingMode = Drawing.Drawing2D.SmoothingMode.AntiAlias
Men det gav ikke det ønskede resultat.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2007 - 15:32 #7
Hvis du har en:

Imports System.Drawing.Drawing2D

burde det ikke bære nødvendig at foranstille SmoothingMode.AntiAlias med den fulde stil...

Dessværre, har jeg ikke umiddelbart andre bud. :^|
Avatar billede hlt Juniormester
16. august 2007 - 16:10 #8
Jeg har prøvet lidt af hvert nu, men det giver det samme gnidrede resultat. Så jeg er ved at undersøge alternativer. Måske lidt over i at installer en komponent.
Avatar billede lifo Nybegynder
16. august 2007 - 16:23 #9
har du eksperminetet med at dre værdier af SmoothingMode ?
så som HighQuality
Avatar billede lifo Nybegynder
16. august 2007 - 16:31 #10
noget andet er at du vælger gif som format
prøv foreksempel med jpg
eller test med bmp så ved du at det ikke er noget med comprimering der fucker det op
Avatar billede hlt Juniormester
17. august 2007 - 08:46 #11
Jeg har prøvet, men med jpg, bliver kanterne stadig lidt gnidret. Og jeg får en fejl i GDI+ når jeg forsøger med bmp. Ved du hvad GDI+ er?
Avatar billede lifo Nybegynder
17. august 2007 - 12:48 #12
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2007 - 21:10 #13
Du har ret i at det ikke er alt for smukt, men det bliver nu en (bitte) smule pænere med SmoothingMode.AntiAlias.
Avatar billede hlt Juniormester
27. august 2007 - 23:42 #14
Jeg tror jeg vil forsøge mig med at købe en komponent der kan klare jobbet for mig. Lidt i stil med aspIMage. Ved i om der findes en tilsvarende i .net?
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 06:46 #15
Ingen anelse, men jeg er ikke så sikker på at det vil hjælpe ret meget. :^|
Avatar billede hlt Juniormester
05. september 2007 - 09:57 #16
Jeg har droppet det indtil videre. Er der nogen der vil smide et svar så jeg kan lukke spørgsmålet
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2007 - 20:14 #17
Svar :^)