Avatar billede klapiolsen Nybegynder
15. august 2007 - 21:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan jeg gemme en fil med et nyt navn -og få makroreferencer med?

Den lille makro herunder ligger i den (skrivebeskyttede)fil RBQ.xls
-makroen snupper en kolonne med priser fra en anden fil (som nødvendigvis skal være på c-drevet for det virker) og smækker denne kollonne ind i arket RBQ.xsl
-sagen er at jeg når jeg nødvendigvis gemmer RBQ.xsl-filen under et andet navn, og åbner denne nye, refererer makroen stadig til RBQ.xsl og ikke filens nye navn -hvordan kan jeg få makroen til altid at referere til den fil den er inkluderet i?

Sub Buying()
    Workbooks.Open Filename:="C:\rio\MacroPrice.xls"
    Range("A1:A100").Select
    Selection.Copy
*** Windows("RBQ.xls").Activate *** -(navnet her skal ændre sig)
    Sheets("Prices").Select
    Range("A1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False (meget af det her er sikkert unødvendigt?)

osv..
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2007 - 21:58 #1
Sub Buying()
Navn = thisWorkbook.name
    Workbooks.Open Filename:="C:\rio\MacroPrice.xls"
    Range("A1:A100").Select
    Selection.Copy
*** Windows(Navn".xls").Activate *** -(navnet her skal ændre sig)
    Sheets("Prices").Select
    Range("A1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False (meget af det her er sikkert unødvendigt?)
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2007 - 21:59 #2
Lidt for hurtig

Sub Buying()
Navn = thisWorkbook.name
    Workbooks.Open Filename:="C:\rio\MacroPrice.xls"
    Range("A1:A100").Select
    Selection.Copy
*** Windows(Navn & ".xls").Activate *** -(navnet her skal ændre sig)
    Sheets("Prices").Select
    Range("A1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False (meget af det her er sikkert unødvendigt?)
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2007 - 22:29 #3
Man kan også gøre sådan

Sub Buying()
    Workbooks.Open Filename:="C:\rio\MacroPrice.xls"
    Range("A1:A100").Select
    Selection.Copy
*** Windows(thisWorkbook.name &".xls").Activate *** -(navnet her skal ændre sig)
    Sheets("Prices").Select
    Range("A1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False (meget af det her er sikkert unødvendigt?)
Avatar billede klapiolsen Nybegynder
16. august 2007 - 12:46 #4
Sub Buying()
hejsa -mange tak for hjælpen -jeg brugte det til inspiration og videre søgning til nedenståede. -men smid et svar hvis du vil have pointene :)

Dim varRBQ As String

    varRBQ = ActiveWorkbook.Name
    Workbooks.Open Filename:="C:\rio\MacroPrice.xls"
    Range("A1:A100").Select
    Selection.Copy
    Windows(varRBQ).Activate
Avatar billede kabbak Professor
16. august 2007 - 14:56 #5
et svar ;-))