Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan validerer man om et felt af typen "file" er tomt?

Min "opret en ny kategori" side indeholder muligheden for at indsætte en i forvejen kendt sti som vises i en DropDownListe, eller at tilføje en ny via en <indput type "file"> modul. Jeg har forsøgt mig med en if/else sætning i en string da det er det mest simple, men den sætter konsekvent kun ind i databasen hvis jeg henter en fil via indput-knappan.

string strNy;
if (fbFileBox.PostedFile != null )
{
    strNy = TheFile.Substring(TheFile.LastIndexOf("\\")+1);
}
else
{
    strNy = ddlPage.SelectedValue;
}

Har forsøgt mig både med -og uden !-tegn. ~:[
Avatar billede jps6kb Novice
15. august 2007 - 14:04 #1
Bruger du en FileUpload? Den har en FileUpload1.HasFile attribut du kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 15:43 #2
Jeg bruger <input type="file" id="fbFileBox" size="22" runat="server">
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
17. august 2007 - 14:43 #3
I din code behind fil, kan du bruge følgende:

C#
if(fbFileBox.PostedFile.FileName.Length == 0)

vb.net
if fbFileBox.PostedFile.Filename.Length = 0 then
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 15:17 #4
Det lader til at være det rigtige stykke kode - men ligemeget hvad jeg gør vil den ikke hente dropdownlistens værdi ("ddlPage.SelectedValue"). Scriptet som jeg henter data ind i dropdownen ser således ud:

void VisPage(){
OleDbConnection OurConnection;
OleDbCommand OurCommand;
OleDbDataReader OurDataReader;
OurConnection = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="+Server.MapPath("db/sideindhold.mdb")+";");
OurConnection.Open();
OurCommand = new OleDbCommand("SELECT DISTINCT page FROM sider", OurConnection);
ddlPage.DataTextField = "page";
ddlPage.DataSource = OurCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
ddlPage.DataBind();
OurConnection.Close();
}
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 13:25 #5
Ingen der har et bud?!?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2007 - 14:37 #6
Løste problemet selv! I stedet for at opfinde den dybe tallerken startede jeg forfra og fandt denne RET simple løsning som virkede...

void OpretNy(object sender, EventArgs e) {
    string strNy;
    if (fbFileBox.HasFile)
    {
        fbFileBox.SaveAs(Server.MapPath(@"..\\template/" + fbFileBox.FileName));
        strNy = fbFileBox.FileName;
    }
    else
        {
        strNy = ddlPage.SelectedValue;
    }

Og det var forresten også hvad jps6kb startede med at sige, så jeg deler pointene med ham ~:]