Avatar billede bipbipbip Nybegynder
15. august 2007 - 12:40 Der er 4 kommentarer

Import af database med dk bogstaver

Hej,

Jeg har en database med danske og tyske bogstaver, som jeg gerne vil importere via PHPMyAdmin.

Problemet er at alle de danske/tyske bogstaver bliver til ? når jeg importerer databasen :(

Database scriptet er gemt i UTF8 format og jeg har sat import formattet til UTF8.

Jeg har også prøvet at importere SQL'en råt via SQL tabben i PHPMyAdmin, men det hjælper heller ikke.

Er der nogen som kender det hemmelige trick til at importere en database med danske/tyske bogstaver ind i MySQL?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 12:48 #1
hvilket tegnsæt er din database gemt i? altså den som du ønsker at importere?
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
15. august 2007 - 13:05 #2
latin1_swedish_ci
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 13:07 #3
det kunne godt være at du skulle spørge under PHP, idet det jo er PHPMyAdmin du anvender så det er sikkert PHP som gør alt arbejdet
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
15. august 2007 - 13:32 #4
Jeg har også problemer hvis jeg gør det gennem SQLyog, så jeg tror fejlen er i mit SQL script.

Her er scriptet til en tabel, hvor der opstår problemer:
DROP TABLE IF EXISTS `posts`;
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `posts` (
  `ID` bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `post_content` longtext NOT NULL,
  `post_title` text NOT NULL
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=259 DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=259 ;