Avatar billede jonashn Nybegynder
15. august 2007 - 12:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af programmer med user-submitted argument

Hej!

En ven af mig spiller meget cs, og hver gang han har lavet en ny map skal følgende batfil køres for at færdiggøre map'en:

@echo off
hlcsg -wadinclude custom Green_Barret7.map
hlbsp Green_Barret7.map
hlvis Green_Barret7.map
hlrad Green_Barret7.map
copy Green_Barret7.bsp "C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\brugernavn\counter-strike\cstrike\Maps"
copy Green_Barret7.bsp "C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\brugernavn\condition zero\czero\Maps"
pause
echo Map copied to CS/CSCZ!
pause

Hvergang han kører den skal han redigere manuelt i den og erstatte Green_Barret7 med hans map's filnavn.

Hele pointen er at en .map fil bliver kørt igennem i en bestemt rækkefølge,og derved tilsidst bliver en .bsp

En mulighed er naturligvis at bruge dos' simple argumentsystem, ala %s1 og alt det der. Men han vil gerne have scriptet til at "spørge" om filnavnet.

For at gøre det ordentligt og for at muliggøre senere udvidelse af scriptets funktioner synes jeg at det skal gøres i vbscript.

Det skriver jeg bare ikke selv, så hvis en kan gøre det hurtigt og godt giver jeg 100 point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2007 - 14:31 #1
Man kan sagtens få den til at spørge med bat filer.. :-)

Hvorfor ikke lave det sådan, at man bare trækker filen over på? Det er da nemmere end at skulle til at skrive noget..

Eksempel:

@echo off
hlcsg -wadinclude custom "%1"
hlbsp "%1"
hlvis "%1"
hlrad "%1"
copy "%1" "C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\brugernavn\counter-strike\cstrike\Maps"
copy "%1" "C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\brugernavn\condition zero\czero\Maps"
pause
echo Map copied to CS/CSCZ!
pause

Ellers kan den spørge ham med (vist not) Prompt eller Input.. kan ikke huske hvilken en af dem..
Avatar billede jonashn Nybegynder
16. august 2007 - 08:16 #2
Han er meget glad for at det spørger ham:) Men ved de sidste to copies skal argument 1 have .map cuttet af og .bsp føjet til, da hlbsp laver .map'en til en .bsp. Er det muligt i batch?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. august 2007 - 11:14 #3
Det nemmeste ville nok være, hvis han kun skrev "Green_Barret7".. så er det nemmere at tilføje ".map" og ".bsp", hvor de skal tilføjes..

Jeg vil prøve på at kigge det, f.eks. i aften.. men kan ikke love noget..

Det ville vel være optimalt, hvis jeg lavede det i batch, så du kunne script'e videre på det.. :-)
Avatar billede jonashn Nybegynder
16. august 2007 - 15:11 #4
ja.. men jeg kan sagtens scripte videre på noget eksisterende vb tror jeg, google er min ven:) men du har ret. Det letteste ville være hvis han kun skrev navnet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. august 2007 - 20:44 #5
Så det endelige svar er: et VBS script?
Avatar billede jonashn Nybegynder
17. august 2007 - 09:04 #6
Ja, helst!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2007 - 23:16 #7
Jeg beklager at jeg ikke har skrevet til dig.. jeg har modtaget en hulens masse mails fra de spørgsmål jeg deltager i, og havde derfor mit mailen angående dette spørgsmål..

Jeg vil se om jeg kan få kigget scriptet i morgen, engang efter skole.. jeg kan dog ikke helt sige, hvornår jeg har noget klar til dig..
Avatar billede jonashn Nybegynder
21. august 2007 - 12:18 #8
Det er i orden!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. august 2007 - 00:43 #9
Jeg har desværre ikke fået kigget på VBScriptet..

Men her er en batch fil, hvor brugeren indtaster filnavn, uden endelse:

@echo off
echo Indtast filnavn UDEN endelse:
SET /p filnavn=

hlcsg -wadinclude custom "%filnavn%.map"
hlbsp "%filnavn%.map"
hlvis "%filnavn%.map"
hlrad "%filnavn%.map"
copy "%filnavn%.bsp" "C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\brugernavn\counter-strike\cstrike\Maps\"
copy "%filnavn%.bsp" "C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\brugernavn\condition zero\czero\Maps\"
pause
echo Map copied to CS/CSCZ!
pause
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2007 - 00:44 #10
Hmm.. Det er lidt mere besærligt med en .vbs fil.. kan du nøjes med .bat filen, som jo lever op til kravene?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2007 - 00:44 #11
Rettelse: besværligt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. september 2007 - 20:31 #12
Hello? :-)
Avatar billede jonashn Nybegynder
05. december 2007 - 17:32 #13
Jo, self.. er godt nok træt af at eks. mailrobot ikke virker:(

Men smid et svar!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. december 2007 - 17:41 #14
Hehe.. kender det alt for godt.. :-)
Avatar billede jonashn Nybegynder
08. december 2007 - 21:55 #15
Tak for hjælpen!