Avatar billede kadafi Nybegynder
14. august 2007 - 17:00 Der er 5 kommentarer

Fra Cookies til SQL

Hej.

Jeg bøvler med et problem, jeg kan ikke finde ud af at læse oplysninger fra en cookie også indsætte det i en SQL tabel.
Jeg prøver med følgende:
dim ID
ID = Request.Cookies("Blanket")("ID")
strSQL = "Insert into Log (ID) values(ID)"
Conn.Execute(strSQL)

Men den skriver ikke ned i basen.
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man indlæser fra en cookie og smider det i en SQL 2000 tabel?

På forhånd tak.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. august 2007 - 17:16 #1
Hvis du har autonummerering, kan du vel ikke overskrive feltet ID..

Men det skal også være sådan her: strSQL = "Insert into Log (ID) values(" & ID & ")"

Lav dit eget felt, kaldet BlanketId, og gør sådan her:

strSQL = "Insert into Log (BlanketId) values(" & ID & ")"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. august 2007 - 17:19 #2
Og så vil jeg nok validere ID, før jeg smider det i databasen..

Lige nu bruger du cookies, som gemmes på klientsiden, dvs., brugeren computer.

Brugeren kan redigere cookies.. og det er betydning på din SQL sætning.

Hvis indeholdet af cookien er et tal, som f.eks. 5, skal du bruge: values(" & ID & ")"

Hvis indeholdet af cookien er et andet tegn, som f.eks. et bogstav, skal du bruge: values('" & ID & "')"

Som du kan se, er der forskel på håndtering af tal og bogstaver..
Avatar billede kadafi Nybegynder
15. august 2007 - 08:24 #3
Hvad gør man så hvis der er flere values?
altså ID og f.eks. et SE nummer? Kan man fyre det af i en enkelt sætning
Og hvis det både er en kombination af tal og bogstav?

Tak :-)
Avatar billede kadafi Nybegynder
15. august 2007 - 09:27 #4
Det virker!! Super, mange tak for hjælpen.
Kan du hjælpe med denne?
http://www.eksperten.dk/spm/791765
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2007 - 10:44 #5
Jeg kigger lige på det andet spørgsmål..

Svar :-)