Avatar billede the_edge Nybegynder
14. august 2007 - 16:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

update af flere tables

Hejsa

jeg skal have updatere flere tabeller. nu gør jeg følgene.

UPDATE brugerinfo,aktivitet,kendskab,omraader where brugerinfo.brugernavn = aktivitet.brugernavn
      and brugerinfo.brugernavn = kendskab.brugernavn
      and brugerinfo.brugernavn = omraader.brugernavn
      and brugerinfo.brugernavn SET Address = '$addresse', foedselsdato = '$foedselsdato', tlf = '$tlf', mobil = '$mobil', stilling = '$stilling' afdeling = '$afdeling', kon= '$kon', msn = '$msn', sport = '$sport', fritid = '$fritid', andet ='$andet', WHERE LastName = '$brugernavn'

men jeg får denne fejl

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'where brugerinfo.brugernavn = aktivitet.brugernavn and brugerinfo.brugern' at line 1
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. august 2007 - 16:17 #1
Du må nok tage dem en og en.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 16:21 #2
jeg ville  også gøre det i flere omgange, den ved jo ikke hvilken tabel du henviser til når du skriver kon= '$kon'

nu håber jeg at du sørger for at der ikke kan laves SQL injektioner i din kode.
Det er tit en risiko i PHP
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. august 2007 - 16:21 #3
Du har et komma for meget för WHERE
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2007 - 20:55 #4
Flere SQL satninger og brug af transaktioner hvis noedvendigt.
Avatar billede the_edge Nybegynder
15. august 2007 - 14:08 #5
okay jeg har brugt flere sætninger. da det var michael der svaret først vil jeg give ham pointene.

er der nogen der kan svare mig hvad forskellen er på echo "" og echo '' ? er der nogen ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. august 2007 - 14:38 #6
Jeg samler ikke på point, ellers tak.
Hvad dit sidste spörgsmål angår ved jeg ikke rigtigt om jeg er med. Er det dobbelt 'enkeltplinger' og dobbelt "dobbeltplinger"? I så fald kan der väre noget performancenedsättelse/optimering afhängig af hvordan man sätter sine plinger. Er en hjemmeside hvor det står beskrevet og er testet, men kan ikke huske adressen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. august 2007 - 14:40 #7
""=PHP kigger efter variable, \r, \n, etc. inde i strengen
''=PHP kigger kun efter escaping af \ (valgfrit hvis den ikke står før \ eller ') og ' - alt andet bruges præcist som det står skrevet

'' performer bedst, og derfor bør man holde sig til den med mindre det absolut ikke kan lade sig gøre på anden måde (eks. specifik type linieskift i en tekststreng, uanfhængigt af hvilket system man kører på).
Avatar billede the_edge Nybegynder
16. august 2007 - 12:10 #8
ahh okay.. jeg syndes bare det var underligt hvorfor man kunne vælge mellem de 2. tak for oplysningen.
Avatar billede the_edge Nybegynder
19. august 2010 - 14:52 #9
jeg lukker for tråden, hvis der er ikke andre der vil have dem!