Avatar billede immergut Nybegynder
14. august 2007 - 09:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Diskfejl på Packard Bell bærbar

Hej

jeg har brug for hjælp til rep. af disk på ovenstående pc. Der er installeret XP home edi. og den kunne ikke starte op. Prøvede at klare ærterne med Packard Bell's eget rep. programmel, men forgæves. Prøvede rep. med Xp-cd - men forgæves. Prøved CHKDSK og disken crashede. Der kan nu kun bootes fra en cd. Jeg vil gerne have reddet flere filer der ligger på pc'en da der ikke er nogen backup. Hvem har en løsning på problemet. Jeg vil gerne give 100 point for seriøse forslag - og gerne flere (200 point) hvis det lykkes. HJÆLP!! /Immergut
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 09:44 #1
måske getdataback http://www.runtime.org/downloads.htm

Jeg tror dog du skal satse på at få disken sat til en anden com, evt en stationær med et adapter kabel. Så du har den sat til en com der virker, og dermed har flere muligheder for brug af værktøjer på disken
Avatar billede immergut Nybegynder
14. august 2007 - 09:48 #2
Ok det vil jeg forsøge - jeg er bare ikke så stiv i det med bærbære - disken har kun plads til IDE og ikke strøm. Ved du hvordan jeg får det, hvis jeg sætter den i en stationær? /Immergut
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 09:57 #3
ide burde være nok. Du skal dog have 3.5 tommer ide --> 2.5 tommer ide kabel
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 11:39 #4
Jeg vil tro du kan klare det over netværket med INSERT - download og brænd INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage) og meld så tilbage hvis du er interesseret i hjælp
Avatar billede immergut Nybegynder
14. august 2007 - 11:53 #5
Helgec - jeg prøver mig frem. Du skal nok høre nærmere. Tak.
Avatar billede immergut Nybegynder
14. august 2007 - 22:40 #6
drgonzo - det virkede men disken skulle lige reppes først *suk* - post lige et svar så du kan få de 100 point
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 22:48 #7
Hvilket af forslagene virkede? Hvordan "reppes"?
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 22:48 #8
øhh boing he he
Avatar billede immergut Nybegynder
15. august 2007 - 09:30 #9
Lånte IDE 2.5 -> 3.5 - men disken fejlede og fik min stationære til at "fryse". Satte disken tilbage i den bærbare og kørte CHKDSK endnu engang. Denne gang kørte den færdig og jeg kunne derefter ved hjælp af IDE-kablet tilslutte disken til min stationære og suge data fra den. Det er bare kanon.*S*
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2007 - 22:36 #10
bare det virkede ;)