Avatar billede hhjollund Praktikant
14. august 2007 - 00:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

reserve web-host

Jeg har en host som har fungeret OK sådan gennemsnitligt, men indimellem er den nede i op til et døgn, og det duer overfor mine brugere.
Min tanke er at have en reservehost, som indeholder samme programmer og tabeller. Kan man midlertidigt redelegere sit domæne? Og i så fald: kan man gøre det automatisk?
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2007 - 01:11 #1
hvis en host kan være nede i op til et døgn vil jeg langt fra mene at de fungerer gennemsnitligt - det er langt fra godt nok hvis man betaler for det.

en redelegering kan tage op til 24 timer så det er ikke noget du selv eller dk-hostmaster kan hjælpe dig med - din egen side er jo nede så der kan du heller ikke få hjælp. Eneste mulighed er, at din nuværende host, idet siden går ned, peger den over på reserve-siden og fjerner pegningen igen når de er online igen - men dette kan selvfølgelig kun ske såfremt de ikke er helt afskåret fra omverdenen og så tvivler jeg også på at det er noget hosten vil bruge tid på hvis de skal bruge op til et døgn på at komme online igen.

Så muligheden er der ja - men automatisk nej.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2007 - 08:51 #2
Automatisk er tvivlsomt - men du kan i din DSN-opsætning sætter TTL, Time To Live til 5 minutter. Så vil du kunne pege på en ny IP-adresse i løbet af 5-10 minutter (bortset fra enkelte udbydere, der ikke ser ud til at tage TTL alvorligt).

Men der findes jo faktisk udbydere, der ikke behøver holde pauser på hele dage - det er ikke helt forstået hvorfor du ønsker at yde økonomisk støtte til en så dårlig udbyder ... ???
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. august 2007 - 14:06 #3
Jeg er enig med keysersoze samt erikjacobsen. Men hvis du overvejer en anden host kan jeg anbefale www.unitspeed.dk og www.intergate.dk. Jeg bruger dem selv og er yderst tilfreds.
Avatar billede hhjollund Praktikant
20. august 2007 - 20:31 #4
til erik Jakobsen: det vil prøve. Vil du have pointene?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2007 - 21:16 #5
Nej tak.