Avatar billede mrbs Nybegynder
13. august 2007 - 18:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lave tid om til et ønsket format

Hej!

Jeg er faktisk en anelse i tvivl om spørgsmålet er hertil eller i php, så beklager, hvis jeg skød forkert :)

Jeg har lavet et udtræk:

$query = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}nyhed ORDER BY starttid");

Hvordan ændrer jeg dato-formatet på feltet starttid, som er af datatypen datetime?
Avatar billede w13 Novice
13. august 2007 - 18:45 #1
Du kan evt. bruge date_format i PHP: http://de.php.net/manual/en/function.date-format.php
Avatar billede mrbs Nybegynder
13. august 2007 - 18:48 #2
date_format(starttid, 'd. %e/%m %y - %H:%i') as formattime

Ja, jeg fandt lige den her samme sted, så det passer med mit

takker :)

Vil du have pointene?
Avatar billede w13 Novice
13. august 2007 - 18:49 #3
Ja, det ville da være fint. =)
Avatar billede mrbs Nybegynder
13. august 2007 - 18:53 #4
Kommer her ;)
Avatar billede w13 Novice
13. august 2007 - 19:51 #5
Takker! =)