Avatar billede cbkc. Nybegynder
06. juni 2001 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kør script på alle doc. i oversigten

Nedenstående Script afvikles fra oversigten.
\"LabelNavne\" er indstillet til at overtage værdier fra markeret doc.
Scriptet kører fint en gang, MEN HVORDAN får man det til at køre på alle doc. i oversigten. DVS. oprette et \"LabelNavne\" doc. for hvert doc. i oversigten ?

Sub Click(Source As Button)
Dim workspace As New NotesUIWorkspace
Dim uidoc As NotesUIDocument

Call workspace.ComposeDocument( \"\", \"\", \"LabelNavne\" )
Set uidoc = workspace.currentDocument
Call uidoc.Close

End Sub
Avatar billede jhr Nybegynder
06. juni 2001 - 21:51 #1
Forslag - brug backend klasser:

Dim session as new notessession
dim db as notesdatabase
dim view as notesview
dim doc, doc1 as notesdocument

set db = session.currentdatabase \'Du kan også angive en anden database
set view = db.getview(\"dit view\")
set doc = view.getfirstdocument

do until doc is nothing
set doc1 = doc \'Ikke nødvendig i denne specifikke sammenhæng, men sikrer generelt, at loopet ikke fejler, hvis du eks. har gjort noget ved doc, der gør at det ikke findes i viewet længere.
\'*** Her kan du så gøre med dokumentet hvad du lyster
set doc = view.getnextdocument(doc1)
loop
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2001 - 11:33 #2
En kommentar til jhr\'s script:

Jeg er helt enig med i metoden, men hvis du deklarerer variable synes jeg det er smartest at gøre det eksplicit. Og den med at deklarere flere variable i samme linje er et af de steder, hvor LotusScript afviger fra VB -- så resultatet er:

at doc1 er deklareret som et NotesDocument - ganske som du ønskede
MEN doc er deklareret som en Variant fordi der ikke hører nogen type til!

mvh
jes
Avatar billede cbkc. Nybegynder
25. juni 2001 - 10:55 #3
Undskyld ventetiden.

Vedr. erklæringen af doc var jeg godt klar over at der skulle rettes, ellers mange tak.

mvh cbkc