Avatar billede breuter Nybegynder
06. juni 2001 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

KIX scripting

Jer er i færd med at rette i et KIX script på vores server. Jeg mangler en komando, a la echo on, som kan vise eksekevringen linie for linie. Hvad bruger jeg under til dette i et kix script.

Mvh
Brian Reuter
Avatar billede hojben Novice
06. juni 2001 - 11:18 #1
wait
Avatar billede breuter Nybegynder
06. juni 2001 - 11:25 #2
Hvis dette er kommandoen, hvad er syntaxen. Jeg kan ikke få KIX fortolkeren til at akseptere WAIT uden videre?

Mvh
Brian
Avatar billede hojben Novice
06. juni 2001 - 11:30 #3
du ku prøve med wait 10 (sekunder)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. juni 2001 - 11:34 #4
Et Kixx script kan køre i debug mode, Hvordan kommer lige om lidt.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. juni 2001 - 11:41 #5
Opfølgning på svaret som lovet.

KiXtart provides a simple debug  mode. In debug mode, a script can be stepped through statement by statement, and the value of a variable or macro can be displayed. To run a script in debug mode, specify ‘/d’ on the command line.

In debug mode, the top line of the screen is used to display the current line in the script starting at the current statement. Optionally, the second line of the screen is used to display the value of a specific variable or macro.

Whilst debugging, the following keys are available to control script execution :

F5    Run (deactivates debug mode, runs rest of script)
F8, <Space>, <Enter>    Step into (run a single statement, follow thread into subroutines and secondary scripts)
F10    Step over (run a single statement, executes, but skips over subroutines and secondary scripts as far as the debugger is concerned)
<Esc>, &#8216;q&#8217;    Exit

Additionally, the value of a variable or macro can be queried simply by typing its name and pressing <Enter>.

Taget fra dokumentationen

/Thorsten
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. juni 2001 - 11:43 #6
&#8216;/d&#8217
Skal rettes til \'/d\' og
<Esc>, &#8216;q&#8217;    Exit
rettes til \'q\'

Cut\'n\'paste ;-)
Avatar billede breuter Nybegynder
06. juni 2001 - 13:33 #7
Tak - det virkede.

Mvh
Brian