Avatar billede thomasmyg Nybegynder
11. august 2007 - 20:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

win2K3 med IIS v 6.0 skal køre PHP

Jeg prøver og få min webserver til og køre med .PHP, jeg ved ikke lige hvad det er der går galt jeg har tilføjet en ny extension og bruger php.exe til det.

Når jeg skriver localhost på serveren så siger den at siden ikke kan vises.
Avatar billede kenp Novice
13. august 2007 - 18:41 #1
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. august 2007 - 21:36 #2
som der står i artiklen så går den ud fra version 4.3.3 RC2 og jeg har installeret PHP 5.2.3
Avatar billede -psycho- Nybegynder
17. august 2007 - 23:48 #3
prøv at se om network service og iusr_* brugerne har læse adgang til din php folder og filer.

og det du skriver localhost og der ikke kommer noget behøver nu ikke betyde meget for os da vi ikke ved om du tilføjet index.php, default.php eller hvad du nu ind vil have til default document ?. hvis ikke så prøv at skriv den fulde sti til filen http://localhost/filnavn.php
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 00:01 #4
har prøvet og skrive den fulde linje til filen og jeg rette det til så det skal være index.php der skal vises
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 00:05 #5
har lige prøvetog tilføje network service og IUSR_<servernavn> og det virker stadig ikke.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 00:08 #6
Så check at "iusr_computernavn" har har adgang til mappen/filerne hvor du har lagt php (ikke din hjemme side men php.exe o.s.v)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 00:10 #7
hjælper heller ikke
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 00:12 #8
hvad nu hvis du giver fuld kontrol til brugeren ?, har lige checket fra egen server network service er ikke nødvendig kun iusr_, men har selv givet den full control.

og du har husket at sige at extension er allowed ikke ? (bare lige for at være sikker :) )

har du tilføjet under iis, properties på dit website -> Home Directory ->
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 00:13 #9
bah..

Home Directory -> Configuration

og tilføj php extension under application extensions
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 00:18 #10
application extensions er lige i tvivl om jeg har gjort, kan du ikke lige fortælle mig hvor præcist?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 00:19 #11
nej er ikke i tvivl alligevel, jeg har tilføjet php.exe til applicationen
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 00:32 #12
mm hvis du har

tilføet til web service extension og sat den til allowed.
tilføet til properties på website -> Home Directory -> Configuration -> Mappings
tilføet iusr brugeren under security på php folderen/filerne og sat den fuld kontrol

og givet iusr brugen læse rettigheder på stedet hvor du har dine hjemmeside filer hvis ikke default wwwroot

så burde det nu virke.

Det er så vidt jeg kan huske/kan se det eneste jeg gjort på min server og den kører php4 og php5 side om side begge som cgi, altså med exe filen og ikke isapi da jeg havde store problemmer med at php isapi modulet simpelthen crashede i tide og utide.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 00:34 #13
du skal da være mere end velkommen til og adde mig din msn, hvis du bruger det, og med fjernsupport komme på min server og se efter selv.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 01:28 #14
nu har jeg lige været inde under mapping og der er det en .dll fil der bliver brugt.

Der er to .dll filer, ved begge to kan siden ikke findes. Hvis jeg derimod prøver og bruge php.exe så bliver browseren ved med og lede efter index.php filen. Jeg har været væk fra computeren i 5 min og i den tid fik browseren en timeout og det er følgende time besked som på skærmen:

CGI Timeout
The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The server has deleted the process.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 10:30 #15
jeg er tilbage igen :)

hvis du har tilføjet exe filen under web service extension så skal du nok også bruge exe filen under mappings :)

har du sat cgi.force_redirect i php.ini filen til off aka cgi.force_redirect = 0 ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 10:33 #16
nej det har jeg ikke, det var jeg ikke lige klar over jeg skulle.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 10:35 #17
jeg går ud fra php.ini burde ligge i system32, men der er der ikke nogen php.ini
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 10:41 #18
jeg fandt en php.ini i den php mappe der blev dannet under installationen af php.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 10:43 #19
hvis du kører cgi skal den ligge i samme mappe som php.exe filen
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 10:44 #20
hvis isapi så skal den ligger under windows folderen ikke system32 bare c:\windows\
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 10:46 #21
har du taget stilling til mit indlæg 18/08-2007 00:34:49?
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 10:48 #22
kan vi da godt prøve, skal lige ud og køre er tilbage igen om en 30 mins tid.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. august 2007 - 10:51 #23
ok tilføj torh@mail.dk når du er tilbage så tager vi den derfra.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. august 2007 - 11:22 #24
så nu skulle du have fået en request på msn :)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:25 #25
Fixet og lukket.