Avatar billede neocron Nybegynder
11. august 2007 - 02:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IIS parser ikke PHP filer

Hej,
Jeg er igang med at sætte en mini-server op til at fungere som et testmiljø og denne skal køre IIS sammen med PHP. Det er også gået fint et stort stykke af vejen, men problemet kommer når man skal til at teste det.

Når jeg laver en test-php fil, f.eks. den altid klassiske med dette indhold:

<?php
  echo "Hello world";
?>

- så outputter IIS ikke noget. Bare en hvid side. Hvis man laver en PHP side (.php) og f.eks bare skriver "Hej", bliver det heller ikke parset. Det er altså ligegyldigt om der er gyldig kode i filen eller om der bare er en gang sludder. (HTML filer osv vises fint nok, så det må siges at det ligger i PHP'en). Men spørgsmålet er om det er en fejl-40 i IIS eller en fejl-40 PHP. Jeg håber I kan hjælpe for jeg er stadig grøn i IIS. Jeg har googlet på det, men jeg har aldrig fundet et svar.

Det er PHP 5 med ISAPI installation.

Jeg har registeret enviroment variables PATH samt PHPRC og de står begge til den korrekte sti.

Extension Mappings er sat til .php med path til php5isapi.dll. Både Script Engine og Verify that file exists er markeret.

Webservice Extension er loaded med php5isapi.dll og den er naturligvis allowed.
Avatar billede neocron Nybegynder
12. august 2007 - 08:23 #1
Løst..
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. august 2007 - 10:58 #2
kan du beskrive hvad du har gjort, så andre måske kan bruge det til og løse deres problem.