Avatar billede martindyhl Nybegynder
10. august 2007 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

To forbindelser med server.mappath?

Jeg har nedenstående kode, som skal oprette forbindelse til databaserne "database1" og "database2", men jeg kan ikke få det til at virke. Har prøvet at skrive DSN1 og DSN2 for at skille de to gange DSN fra hinanden, men det hjælper ikke. Kan det overhovedet lade sig gøre på denne måde?

<%
Set database1 = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database1.mdb")
database1.Open DSN

Set database2 = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database2.mdb")
database2.Open DSN
%>
Avatar billede cpufan Juniormester
10. august 2007 - 20:33 #1
Set database1 = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DSN1 = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database1.mdb")
database1.Open DSN1

Set database2 = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DSN2 = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database2.mdb")
database2.Open DSN2
Avatar billede w13 Novice
10. august 2007 - 20:36 #2
Burde vel virke. Måske er der noget senere i din kode, som ikke virker, når du gør dette. Virker følgende kode?

<%Set database1=Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
database1.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="&Server.MapPath("database1.mdb")

Set database2=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
database2.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("database2.mdb")%>

Hvad får du af fejlmeddelelser? Husker du at referere til database1 og database2 i din kode?
Avatar billede martindyhl Nybegynder
10. august 2007 - 21:04 #3
Ved ikke lige, hvad jeg har gjort galt, men nu virker det.. Smid nogle svar!
Avatar billede w13 Novice
10. august 2007 - 21:04 #4
Svar her! =)
Avatar billede cpufan Juniormester
10. august 2007 - 21:09 #5
du gjorde det galt i din kode at

DSN er jo en variabel

og den overskrev du:

<%
Set database1 = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database1.mdb")
database1.Open DSN

Set database2 = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
her>>> DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database2.mdb")
database2.Open DSN
%>
Avatar billede w13 Novice
10. august 2007 - 21:12 #6
Man må da godt overskrive variabler..?
Avatar billede cpufan Juniormester
10. august 2007 - 21:20 #7
jaeh - det er da rigtigt

men den er åbenbart ikke glad for det i dette tilfælde,
- vel fordi connection ikke er lukket