Avatar billede gnukki Nybegynder
10. august 2007 - 18:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sende ny info til en iframe

Hej

Jeg har en side med to iframes, menu og main. I menu har jeg en menu som når jeg trykker på et link skal sende et id til main, som fx main.php?id=22. Problemet ligger i at jeg i main også har andre filer som hvis det er dem der vises skal modtage id'et, fx edit.php?id=22

Håber det er forståeligt :)
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2007 - 21:53 #1
<ole>

<iframe name="menu" ............>
<iframe name="main" ............>

I menu:
    <a href="side.php?id=2" onclick="parent.frames.main.location.href=this.href;return false">Link A</a>
    <a href="side.php?id=3" onclick="parent.frames.main.location.href=this.href;return false">Link B</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2007 - 21:56 #2
- eller lavet med en funktion:

<script type="text/JavaScript">
function reLoc(o) {
    parent.frames.main.location.href = o.getAttribute("href");
}
</script>

    <a href="side.php?id=2" onclick="reLoc(this);return false">Link A</a>
    <a href="side.php?id=3" onclick="reLoc(this);return false">Link B</a>
Avatar billede gnukki Nybegynder
11. august 2007 - 10:04 #3
Hmm jamen den sender jo hele siden til main-framet. Det skal jo være sådan at hvis der i main-framet er indlæst en side edit.php så skal den kun tilføje id'et efter, så der kommer til at stå edit.php?id=23.

Jeg har selv prøvet med følgende:

<script type="text/javascript">
    loc = parent.main.location;
    var newloc = loc + "?id=<?= $id ?>";
    parent.main.location=newloc;
</script>

Men her tilføjer den et nyt id for hver gang man trykker, så det bliver edit.php??id=320?id=319?id=323. Kan jeg ikke få den til at forkorte den hvis det er nødvendigt?
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2007 - 15:56 #4
For det først _skal_ du bruge 'location.href'. Kun at bruge 'location' giver ingen mening. Du kunne skrive noget à la:

    var loc = parent.main.location.href;
    if (loc.indexOf("?")!=-1) loc = loc.split("?")[0];
    var newloc = loc + "?id=<?= $id ?>";
    parent.main.location.href = newloc;
Avatar billede gnukki Nybegynder
12. august 2007 - 17:02 #5
Mange tak, det virker. Smider du lige et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2007 - 17:10 #6
yups ... *griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiib*  =)
Avatar billede gnukki Nybegynder
13. august 2007 - 09:00 #7
Hehe, men lige et supplerende spørgsmål inden jeg forsøger mig med at gribe ;O

Den måde du har lavet det på fjerner jo alt efter ?, det vil sige hvis jeg har en der hedder side.php?function=new&id=43 så fjerner den det hele, det er jo ikke helt så godt, kan det laves om tror du? :)
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2008 - 23:29 #8
Noget i stil med:

    var newloc, sQ = "", loc = parent.main.location.href;
    if (loc.indexOf("?")!=-1) {
        loc = loc.split("?");
        sQ = "&"+loc[1];
        loc = loc[0];
    }
    newloc = loc + "?id=<?= $id ?>" + sQ;
    parent.main.location.href = newloc;

- og tak for points  :)