Avatar billede henrik_40 Nybegynder
10. august 2007 - 18:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

if then else i repeater

Hej
Jeg vil gerne i en Repeater kunne bestemme at et checked-felt skal være checked hvis databaseopslaget ikke er NULL. Ud af mange forsøg har jeg forsøgt mig er dette et af dem:

<asp:Repeater runat="server" ID="LocalNewsLetters" >
                    <ItemTemplate>

              <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="table-layout: fixed">
                        <tr>
                            <td width="25" height="20">
                                <input id="Checkbox1" type="checkbox" "<%# Eval("Undermedlem") != 'null' ? "checked" : "checked"%>" runat="server" value="ID" name="ID" />
                            <td width="405">

serverkode forkert udført, er svaret.
Hvordan gør man?
/henrik
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
10. august 2007 - 18:19 #1
Her er de begge "checked", det er bare en panikreaktion, der skal stå:
<%# Eval("Undermedlem") != 'null' ? "checked" : ""%>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. august 2007 - 18:51 #2
prøv med
checked='<%# (Eval("Undermedlem") != null ? true : false)%>'

du skal kigge på det som kode der kan kompileres
altså (object!= null ? true:false)
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
10. august 2007 - 19:13 #3
ok, det forstår jeg, men problemet er så yderligere - i dette tilfælde - at du attributten Checked ikke kan benævnet true eller false, altså skal jeg have en streng som viser "checked" eller "". :-(
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
10. august 2007 - 19:27 #4
Har forsøgt mig med forskellige variationer af <asp:checkedbox> (der er det true/false som gælder):

  <asp:CheckBox ID="Checkbox1"runat="server" Checked=<%# (Eval("Undermedlem")  !null) ? "true" : "false" %> />
Dutter ikke :-(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. august 2007 - 19:37 #5
jamen du skal bruge true:false og ikke "true" :"false"
Se evt her:
http://www.w3schools.com/aspnet/prop_webcontrol_checkbox_checked.asp
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
10. august 2007 - 19:47 #6
Den version har jeg også prøvet, den vil ikke kompilere:
<asp:CheckBox ID="Checkbox2"runat="server" Checked=<%# (Eval("Undermedlem")  !null) ? true : false %> />

Som dit link skriver: Hvis jeg skulle gøre det "manuelt" skulle der stå:
<asp:CheckBox ID="Checkbox2"runat="server" Checked="true" />
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. august 2007 - 20:33 #7
(Eval("Undermedlem")  !null) ? true : false er ikke gyldig du mangler
(Eval("Undermedlem") = !null) ? true : false
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. august 2007 - 20:33 #8
sådan her
(Eval("Undermedlem") =!null) ? true : false
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
10. august 2007 - 20:51 #9
Det er en trykfejl fra min side. Lig-med var taget med. Har ligeledes prøvet med > 2 og lign. i tilfælde af det var noget med null som ikke gik igennem. Følgende er prøvet og virker ikke:
  <asp:CheckBox ID="Checkbox1"runat="server" Checked=<%# (Eval("Undermedlem")  =! null) ? true : false %> />

(også >= 2)
Avatar billede -psycho- Nybegynder
10. august 2007 - 22:47 #10
Hvilken datatype er "Undermedlem" ??

Og hvorfor har du et sandt/falsk felt der kan være null ? lyder lidt mærkeligt enten er personen et undermedlem eller også er han ikke nogen grund til feltet kan være null ?

Nå men hvis det er f.eks en bit i mssql skulle følgende virke.

<asp:CheckBox ID="Checkbox1" runat="server" Checked='<%# (bool)Eval("Undermedlem") %>' />
Avatar billede -psycho- Nybegynder
10. august 2007 - 23:46 #11
Eller er "Undermedlem" en int (en referance til et eller andet andet) ? altså ikke bare et flag(sandt/falsk). Eller noget andet. ?
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
13. august 2007 - 10:27 #12
psycho --> Jeg har desværre ikke kreerert databasen, så den er ikke særlig "køn". Undemedlem er en Int som ved værdien 1 indikerer at medlemmet har flere medlemmer på samme medlemsnummer. Desværre virker dit forslag ikke :

"
[InvalidCastException: Den angivne ændring er ugyldig.]
  ASP.nyhedsbrev_nyhedsbrev_medlem_aspx.__DataBinding__control9(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\nyholders\nyhedsbrev\nyhedsbrev-medlem.aspx:164
  System.Web.UI.Control.OnDataBinding(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.DataBind(Boolean raiseOnDataBinding) +206
  System.Web.UI.Control.DataBind() +12
  System.Web.UI.Control.DataBindChildren() +216
  System.Web.UI.Control.DataBind(Boolean raiseOnDataBinding) +216
  System.Web.UI.Control.DataBind() +12
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.CreateItem(Int32 itemIndex, ListItemType itemType, Boolean dataBind, Object dataItem) +130
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.CreateControlHierarchy(Boolean useDataSource) +454
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.OnDataBinding(EventArgs e) +53
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.DataBind() +72
  nyhedsbrev_nyhedsbrev_medlem.Page_Init(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\nyholders\nyhedsbrev\nyhedsbrev-medlem.aspx.cs:140
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +34
  System.Web.UI.Control.OnInit(EventArgs e) +2117356
  System.Web.UI.Page.OnInit(EventArgs e) +9
  System.Web.UI.Control.InitRecursive(Control namingContainer) +321
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +692
"
Avatar billede -psycho- Nybegynder
13. august 2007 - 10:29 #13
nej hvis det er en int vil den nok ikke virke prøv

<asp:CheckBox ID="Checkbox1" runat="server" Checked='<%# Eval("Undermedlem") != DBNull.Value ? true : false %>' />

eller

<asp:CheckBox ID="Checkbox1" runat="server" Checked='<%# (Int32)Eval("Undermedlem") > 0 ? true : false %>' />
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
13. august 2007 - 11:13 #14
Fantastisk - Det virker!
--> psycho læg et svar
og
--> dr chaos, tak for din tid. Du nærmede mig også løsningen :-)

/henrik
Avatar billede -psycho- Nybegynder
13. august 2007 - 11:40 #15
ok :)