Avatar billede damon Nybegynder
10. august 2007 - 16:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Update blanke int felter

Jeg har en tabel med en masse rækker på...
Dens ene felt hedder ID, som jeg vil gøre til primær nøglen..

Problemet er at halvdelen er felterne ikke har nogen værdi i feltet ID...

Hvordan får jeg numereret de blanke felter således at de bliver navngivet efter feks, 555500001, 555500002 osv...
UDEN at det berører de felter som allerede har et nummer?

nogen der har en smart command?

Feltet er en integer forresten
Avatar billede mugs Novice
10. august 2007 - 16:10 #1
Sakset fras hjælpen:

Integer variables are stored as 16-bit (2-byte) numbers ranging in value from -32,768 to 32,767

Så en integer kan ike rumde de tal du ønsker. Det nemmeste du kan gører et at lave et autonummerfelt og gøre det til din PK
Avatar billede damon Nybegynder
12. august 2007 - 14:24 #2
Okay lad mig genformulere.. jeg har 10 rækker der har en værdi, og 10 rækker der ingen værdi har,
Jeg skal opdatere de tomme rækker, og det skal ikke gøres manuelt.
At lave et nyt felt er ikke en mulighed.

Felterne der ingen værdi har skal alle sammen starte med 5, dvs de kommer henholdsvis til at hedde 5001, 5002, 5003 osv så jeg kan spore mig tilbage til de felter som før, ingen værdi havde..
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 08:21 #3
Option Compare Database
Option Explicit
Private Sub IndsaetLobenr_Click()
Dim db As DAO.Database
Dim rst As DAO.Recordset
Set db = CurrentDb()
Set rst = db.OpenRecordset("DinTabel")
Dim a As Integer
With rst
.MoveFirst
a = 5001
Do
If IsNull(!id) Then
.Edit
!id = a
a = a + 1
.Update
End If
.MoveNext
Loop Until .EOF
.Close
End With
MsgBox "Tabellen er opdateret!~)"
End Sub