Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:24 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Oscommerce tegnsætproblem

Hej jeg er igang med at lave www.lambokits.dk/catalog1
Jeg har i flere dage siddet og bakset med tegnsæt problemer.. siden kan ikke vise Æ-Ø-Å.. jeg går ud fra problemet ligger i databasen.. Nogen der kan hjælpe
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:28 #1
charset=UTF-8 det kan være det ene men tror ikke det kan være det .. jeg
bruger du at
skrive ind
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:29 #2
det er da fejl i sprog filen
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:35 #3
Altså har prøvet alt med sprog filen "/catalog1/includes/langauges/danish.php"
Lige nu hedder den @setlocale(LC_TIME, 'da_DK.ISO8859-1');
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:36 #4
jo men hvordan skriver du  æ ø å  i text filen
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:37 #5
vil gerne hjælpe men kan godt sige at det ikke er i databasen *S*
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:40 #6
hvilken tekst fil tænker du på?..
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:41 #7
danish.php
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:44 #8
Ok.. i tekstfilen skriver jeg fx:

"define('HEADER_TITLE_CART_CONTENTS', 'Din indkøbskurv');"

Skal 'Ø' skrives på en anden måde?
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2007 - 16:47 #9
<ole>

Der er da noget helt galt med den kode!
Når du inkluderer dokumenter, må de _kun_ indeholde de elementer, der skal inkluderes ... ikke DTD, html-, head- og body-elementer. Lidt over halvt nede i kildekoden står der pludselig:

<tr><td><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>

- og det holder jo ikke to millimeter  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:49 #10
Tak for det - det havde jeg ikke set. det må jeg lige fjerne.
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:50 #11
"define('HEADER_TITLE_CART_CONTENTS', 'Din indk&oslash;bskurv');"
grund siden siger at vi skal fortælden at det skal bruge ø = &oslash;
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:51 #12
Okay det prøver jeg lige af :-)
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:52 #13
hej ole længe siden *S*
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 16:53 #14
har du selv leget meget men kilde koden jeffskovg
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:54 #15
Altså index.php som er grundsiden skal vide at ø = %oslash;
hvordan lyder den kode?
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 16:56 #16
Jeg har intet ændret i selve kildekoden - jeg har købt et monstertemplate.com design og integreret Osc i designet
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:02 #17
jamen som ole sage er kilde koden lidt nået rod
nej du skal bare ender det i oversættesen så kan det være du kan rede det uden så mange problemer
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:08 #18
Hva mener du med at ende det?
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:21 #19
så du slipper uden om at skulle om lave det ..
brug æøå som programing sprog så kan du rette det alt i danish.php
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:25 #20
Jeg er slet ikke med.. jeg vil være meget taknemmelig hvis du kan guide mig trin for trin hvordan jeg skal gøre det. :)
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:30 #21
jeg sente dig en define ikke .. ? insæt den der hvor du kan se den passer ind
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:31 #22
ja skrev: "define('HEADER_TITLE_CART_CONTENTS', 'Din indk&oslash;bskurv');"
Men får stadig ikke 'Ø' på indkøbskurv på forsiden
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:33 #23
æ = &aelig;
ø = &oslash;
å = &aring;

der har du bogstaverne
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:34 #24
Doh!.. jeg indsatte det forkert *g* men det funker nu! Tusinde tak for hjælpen.. hvordan tildeler jeg pointene til dig?
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:34 #25
post lige danish.php på siden så kigger jeg lige på den
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:36 #26
<?php
/*
  $Id: english.php,v 1.3 2004/03/15 12:13:02 ccwjr Exp $

  osCommerce, Open Source E-Commerce Solutions
  http://www.oscommerce.com

  Copyright (c) 2003 osCommerce

  Released under the GNU General Public License
*/

// look in your $PATH_LOCALE/locale directory for available locales
// or type locale -a on the server.
// Examples:
// on RedHat try 'en_US'
// on FreeBSD try 'en_US.ISO_8859-1'
// on Windows try 'en', or 'English'
//@setlocale(LC_TIME, 'da_DK.ISO8859-1');
//define('DATE_FORMAT_SHORT', '%m/%d/%Y');  // this is used for strftime()
//define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d %B, %Y'); // this is used for strftime()
//define('DATE_FORMAT', 'm/d/Y'); // this is used for date()
//define('DATE_TIME_FORMAT', DATE_FORMAT_SHORT . ' %H:%M:%S');

@setlocale(LC_TIME, 'da_DK.ISO8859-1');
define('DATE_FORMAT_SHORT', '%d/%m/%Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d %B, %Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT', 'd/m/Y'); // this is used for date()
define('DATE_TIME_FORMAT', DATE_FORMAT_SHORT . ' %H:%M:%S');

////
// Return date in raw format
// $date should be in format mm/dd/yyyy
// raw date is in format YYYYMMDD, or DDMMYYYY
function tep_date_raw($date, $reverse = false) {
  if ($reverse) {
    return substr($date, 3, 2) . substr($date, 0, 2) . substr($date, 6, 4);
  } else {
    return substr($date, 6, 4) . substr($date, 0, 2) . substr($date, 3, 2);
  }

// if USE_DEFAULT_LANGUAGE_CURRENCY is true, use the following currency, instead of the applications default currency (used when changing language)
define('LANGUAGE_CURRENCY', 'DKK');

// Global entries for the <html> tag
define('HTML_PARAMS','dir="LTR" lang="da"');

// charset for web pages and emails
define('CHARSET', 'UTF-8');

// page title
define('TITLE', 'Din Forretning Navn - ændres i catalog/includes/languages/  dit sprog');

// header text in includes/header.php
define('HEADER_TITLE_CREATE_ACCOUNT', 'Opret en Konto');
define('HEADER_TITLE_MY_ACCOUNT', 'Min Konto');
define('HEADER_TITLE_CART_CONTENTS', 'Din indk&oslash;bskurv');
define('HEADER_TITLE_CHECKOUT', 'Til Kassen');
define('HEADER_TITLE_TOP', 'Top');
define('HEADER_TITLE_CATALOG', 'Forsiden');
define('HEADER_TITLE_LOGOFF', 'Log Af');
define('HEADER_TITLE_LOGIN', 'Log På');

// footer text in includes/footer.php
define('FOOTER_TEXT_REQUESTS_SINCE', 'hits siden');

// text for gender
define('MALE', 'Mand');
define('FEMALE', 'Kvinde');
define('MALE_ADDRESS', 'Hr.');
define('FEMALE_ADDRESS', 'Fr.');

// text for date of birth example
define('DOB_FORMAT_STRING', 'mm/dd/yyyy');

// categories box text in includes/boxes/categories.php
//define('BOX_HEADING_CATEGORIES_MAIN_PAGE', 'Categories');

// categories mainpage
define('BOX_HEADING_CATEGORIES_MAIN_PAGE', 'Kategorier');

// manufacturers box text in includes/boxes/manufacturers.php
define('BOX_HEADING_MANUFACTURERS', 'Leverandører');

// whats_new box text in includes/boxes/whats_new.php
define('BOX_HEADING_WHATS_NEW', 'Nyheder');

// quick_find box text in includes/boxes/quick_find.php
define('BOX_HEADING_QUICK_SEARCH', 'Quick søg');
define('BOX_HEADING_SEARCH', 'Søg');
define('BOX_SEARCH_TEXT', 'Brug nøgleord til, at finde den/de vare(r) du leder efter.');
define('BOX_SEARCH_ADVANCED_SEARCH', 'Avanceret Søgning');
define('BOX_HEADING_SEARCH1', 'Avanceret S&oslash;gning');

// specials box text in includes/boxes/specials.php
define('BOX_HEADING_SPECIALS', 'Tilbud');

define('BOX_HEADING_CATEGORIES', 'Menu');
define('BOX_HEADING_FEATURED', 'Fremhævede');
define('BOX_HEADING_WHOS_ONLINE', 'Hvem er online');
define('BOX_HEADING_AFFILIATE', 'Affiliate program');
// reviews box text in includes/boxes/reviews.php
define('BOX_HEADING_REVIEWS', 'Anmeldelser');
define('BOX_REVIEWS_WRITE_REVIEW', 'Skriv en anmeldelse til denne vare!');
define('BOX_REVIEWS_NO_REVIEWS', 'Der er ingen anmeldelser');
define('BOX_REVIEWS_TEXT_OF_5_STARS', '%s af 5 Stjerner!');

// shopping_cart box text in includes/boxes/shopping_cart.php
define('BOX_HEADING_SHOPPING_CART', 'Indk&oslash;bskurv');
define('BOX_SHOPPING_CART_EMPTY', 'Indk&oslash;bskurven er tom');

// order_history box text in includes/boxes/order_history.php
define('BOX_HEADING_CUSTOMER_ORDERS', 'Ordre historik');

// best_sellers box text in includes/boxes/best_sellers.php
define('BOX_HEADING_BESTSELLERS', 'Bestseller');
define('BOX_HEADING_BESTSELLERS_IN', 'Bestsellere i<br>&nbsp;&nbsp;');

// notifications box text in includes/boxes/products_notifications.php
//define('BOX_HEADING_NOTIFICATIONS', 'Meddelelse ');
define('BOX_NOTIFICATIONS_NOTIFY', 'Orientér mig om updates på <b>%s</b>');
define('BOX_NOTIFICATIONS_NOTIFY_REMOVE', 'Orientér mig ikke om updates på <b>%s</b>');

// manufacturer box text
define('BOX_HEADING_MANUFACTURER_INFO', 'Leverand&oslash;r Info');
define('BOX_MANUFACTURER_INFO_HOMEPAGE', '%s website');
define('BOX_MANUFACTURER_INFO_OTHER_PRODUCTS', 'Andre Varer');

// languages box text in includes/boxes/languages.php
define('BOX_HEADING_LANGUAGES', 'Sprogindstilling');

// currencies box text in includes/boxes/currencies.php
define('BOX_HEADING_CURRENCIES', 'Valuta');

define('BOX_HEADING_LOGIN', 'Din konto');

// tell a friend box text in includes/boxes/tell_a_friend.php
define('BOX_HEADING_TELL_A_FRIEND', 'Fortæl en ven');
define('BOX_TELL_A_FRIEND_TEXT', 'Fortæl en ven om denne vare.');

//BEGIN allprods modification
define('BOX_INFORMATION_ALLPRODS', 'Se Alle Varer');
//END allprods modification

//BEGIN all categories and products modification
define ('ALL_PRODUCTS_LINK', 'Alle Varer Sorteret Efter Kategorier');
//END categories and products modification

//BEGIN all categories and products modification
define ('ALL_PRODUCTS_MANF', 'Alle Varer Sorteret Efter Producenter');
//END categories and products modification

// VJ Links Manager v1.00 begin
define('BOX_INFORMATION_LINKS', 'Links');
// VJ Links Manager v1.00 end
define('BOX_INFORMATION_SITEMAP', 'Site Map');
define('BOX_INFORMATION_CONTACT', 'Kontakt os');

// checkout procedure text
define('CHECKOUT_BAR_DELIVERY', 'Leverings Information');
define('CHECKOUT_BAR_PAYMENT', 'Betalings Information');
define('CHECKOUT_BAR_CONFIRMATION', 'Bekræftelse');
define('CHECKOUT_BAR_FINISHED', 'Færdig!');

// pull down default text
define('PULL_DOWN_DEFAULT', 'Vælg venligst');
define('TYPE_BELOW', 'Skriv herunder');

// javascript messages
define('JS_ERROR', 'Der er opstået fejl i behandlingen af formularen.\n\nRet venligst flg.:\n\n');

define('JS_REVIEW_TEXT', '* \'Anmeldelsen\' skal indeholde mindst ' . REVIEW_TEXT_MIN_LENGTH . ' tegn.\n');
define('JS_REVIEW_RATING', '* Du skal bedømme varen, du anmelder.\n');

define('JS_ERROR_NO_PAYMENT_MODULE_SELECTED', '* Vælg venligst en betalingsmåde for din ordre.\n');

define('JS_ERROR_SUBMITTED', 'Denne formular er allerede afsendt. Klik OK og afvent, at denne proces bliver færdig.');

define('ERROR_NO_PAYMENT_MODULE_SELECTED', 'Vælg venligst en betalingsmetode for din ordre.');

define('CATEGORY_COMPANY', 'Firma Oplysninger');
define('CATEGORY_PERSONAL', 'Dine Personlige Oplysninger');
define('CATEGORY_ADDRESS', 'Din Adresse');
define('CATEGORY_CONTACT', 'Din Kontakt Information');
define('CATEGORY_OPTIONS', 'Muligheder');
define('CATEGORY_PASSWORD', 'Dit Password');

define('ENTRY_COMPANY', 'Firmanavn:');
define('ENTRY_COMPANY_ERROR', '');
define('ENTRY_COMPANY_TEXT', '');
define('ENTRY_GENDER', 'Køn:');
define('ENTRY_GENDER_ERROR', 'Vælg venligst k&oslash;n.');
define('ENTRY_GENDER_TEXT', '*');
define('ENTRY_FIRST_NAME', 'Fornavn:');
define('ENTRY_FIRST_NAME_ERROR', 'Dit fornavn skal indeholde mindst ' . ENTRY_FIRST_NAME_MIN_LENGTH . ' bogstaver.');
define('ENTRY_FIRST_NAME_TEXT', '*');
define('ENTRY_LAST_NAME', 'Efternavn:');
define('ENTRY_LAST_NAME_ERROR', 'Dit Efternavn skal indeholde mindst ' . ENTRY_LAST_NAME_MIN_LENGTH . ' bogstaver.');
define('ENTRY_LAST_NAME_TEXT', '*');
define('ENTRY_DATE_OF_BIRTH', 'Fødselsdag:');
define('ENTRY_DATE_OF_BIRTH_ERROR', 'Din fødselsdag skal angives i dette format: MM/DD/ÅÅÅÅ (eksempel 05/21/1970)');
define('ENTRY_DATE_OF_BIRTH_TEXT', '* (eksempel. 05/21/1970)');
define('ENTRY_EMAIL_ADDRESS', 'E-Mail Addresse:');
define('ENTRY_EMAIL_ADDRESS_ERROR', 'Din E-Mail Addresse skal indeholde mindst ' . ENTRY_EMAIL_ADDRESS_MIN_LENGTH . ' tegn.');
define('ENTRY_EMAIL_ADDRESS_CHECK_ERROR', 'Din E-Mail Addresse er ikke gyldig - ret den venligst.');
define('ENTRY_EMAIL_ADDRESS_ERROR_EXISTS', 'Din E-Mail Addresse findes allerede i vore arkiver - Log venligst på med den e-mail addresse eller opret en konto med en anden e-mail adresse.');
define('ENTRY_EMAIL_ADDRESS_TEXT', '*');
define('ENTRY_STREET_ADDRESS', 'Addresse:');
define('ENTRY_STREET_ADDRESS_ERROR', 'Din Addresse skal indeholde mindst ' . ENTRY_STREET_ADDRESS_MIN_LENGTH . ' bogstaver.');
define('ENTRY_STREET_ADDRESS_TEXT', '*');
define('ENTRY_SUBURB', 'Forstad/Stednavn:');
define('ENTRY_SUBURB_ERROR', '');
define('ENTRY_SUBURB_TEXT', '');
define('ENTRY_POST_CODE', 'Postnr:');
define('ENTRY_POST_CODE_ERROR', 'Dit Postnr skal indeholde mindst ' . ENTRY_POSTCODE_MIN_LENGTH . ' tal.');
define('ENTRY_POST_CODE_TEXT', '*');
define('ENTRY_CITY', 'By:');
define('ENTRY_CITY_ERROR', 'Din By skal indeholde mindst ' . ENTRY_CITY_MIN_LENGTH . ' bogstaver.');
define('ENTRY_CITY_TEXT', '*');
define('ENTRY_STATE', 'Stat/Provins:');
define('ENTRY_STATE_ERROR', 'Din Stat skal indeholde mindst ' . ENTRY_STATE_MIN_LENGTH . ' bogstaver.');
define('ENTRY_STATE_ERROR_SELECT', 'Vælg venligst en stat fra disses pull down menu.');
define('ENTRY_STATE_TEXT', '*');
define('ENTRY_COUNTRY', 'Land:');
define('ENTRY_COUNTRY_ERROR', 'Du skal vælge et land fra disses pull down menu.');
define('ENTRY_COUNTRY_TEXT', '*');
define('ENTRY_TELEPHONE_NUMBER', 'Telefonnummer:');
define('ENTRY_TELEPHONE_NUMBER_ERROR', 'Dit Telefonnummer skal indeholde mindst ' . ENTRY_TELEPHONE_MIN_LENGTH . ' tal.');
define('ENTRY_TELEPHONE_NUMBER_TEXT', '*');
define('ENTRY_FAX_NUMBER', 'Fax Nummer:');
define('ENTRY_FAX_NUMBER_ERROR', '');
define('ENTRY_FAX_NUMBER_TEXT', '');
define('ENTRY_NEWSLETTER', 'Nyhedsbrev:');
define('ENTRY_NEWSLETTER_TEXT', '');
define('ENTRY_NEWSLETTER_YES', 'Tilmeldt');
define('ENTRY_NEWSLETTER_NO', 'Frameldt');
define('ENTRY_NEWSLETTER_ERROR', '');
define('ENTRY_PASSWORD', 'Password:');
define('ENTRY_PASSWORD_ERROR', 'Dit Password skal indeholde mindst ' . ENTRY_PASSWORD_MIN_LENGTH . ' tegn.');
define('ENTRY_PASSWORD_ERROR_NOT_MATCHING', 'Password Bekræftelsen skal matche dit Password.');
define('ENTRY_PASSWORD_TEXT', '*');
define('ENTRY_PASSWORD_CONFIRMATION', 'Password Bekræftelse:');
define('ENTRY_PASSWORD_CONFIRMATION_TEXT', '*');
define('ENTRY_PASSWORD_CURRENT', 'Nuværende Password:');
define('ENTRY_PASSWORD_CURRENT_TEXT', '*');
define('ENTRY_PASSWORD_CURRENT_ERROR', 'Dit Password skal indeholde mindst ' . ENTRY_PASSWORD_MIN_LENGTH . ' tegn.');
define('ENTRY_PASSWORD_NEW', 'Nyt Password:');
define('ENTRY_PASSWORD_NEW_TEXT', '*');
define('ENTRY_PASSWORD_NEW_ERROR', 'Dit nye Password skal indeholde mindst ' . ENTRY_PASSWORD_MIN_LENGTH . ' tegn.');
define('ENTRY_PASSWORD_NEW_ERROR_NOT_MATCHING', 'Password Bekræftelsen skal matche dit nye Password.');
define('PASSWORD_HIDDEN', '--Skjult--');

define('FORM_REQUIRED_INFORMATION', '* Skal oplyses');

// constants for use in tep_prev_next_display function
define('TEXT_RESULT_PAGE', 'Resultat Sider:');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_PRODUCTS', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (af <b>%d</b> varer)');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_ORDERS', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (af <b>%d</b> ordrer)');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_REVIEWS', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (of <b>%d</b> anmeldelser)');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_PRODUCTS_NEW', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (af <b>%d</b> nye varer)');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_SPECIALS', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (af <b>%d</b> tilbud)');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_FEATURED', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (af <b>%d</b> fremhævede varer)');

define('PREVNEXT_TITLE_FIRST_PAGE', 'Første Side');
define('PREVNEXT_TITLE_PREVIOUS_PAGE', 'Forrige Side');
define('PREVNEXT_TITLE_NEXT_PAGE', 'Næste Side');
define('PREVNEXT_TITLE_LAST_PAGE', 'Sidste Side');
define('PREVNEXT_TITLE_PAGE_NO', 'Side %d');
define('PREVNEXT_TITLE_PREV_SET_OF_NO_PAGE', 'Forrige %d sider');
define('PREVNEXT_TITLE_NEXT_SET_OF_NO_PAGE', 'Næste %d sider');
define('PREVNEXT_BUTTON_FIRST', '&lt;&lt;FØRSTE');
define('PREVNEXT_BUTTON_PREV', '[&lt;&lt;&nbsp;Forrige]');
define('PREVNEXT_BUTTON_NEXT', '[Næste&nbsp;&gt;&gt;]');
define('PREVNEXT_BUTTON_LAST', 'SIDSTE&gt;&gt;');

define('IMAGE_BUTTON_ADD_ADDRESS', 'Tilføj Addresse');
define('IMAGE_BUTTON_ADDRESS_BOOK', 'Addresse Liste');
define('IMAGE_BUTTON_BACK', 'Tilbage');
define('IMAGE_BUTTON_BUY_NOW', 'KØB NU: ');
define('IMAGE_BUTTON_CHANGE_ADDRESS', 'Skift Addresse');
define('IMAGE_BUTTON_CHECKOUT', 'Til Kassen');
define('IMAGE_BUTTON_CONFIRM_ORDER', 'Bekræft Ordre');
define('IMAGE_BUTTON_CONTINUE', 'Fortsæt');
define('IMAGE_BUTTON_CONTINUE_SHOPPING', 'Køb Mere');
define('IMAGE_BUTTON_DELETE', 'Slet');
define('IMAGE_BUTTON_EDIT_ACCOUNT', 'Rediger Konto');
define('IMAGE_BUTTON_HISTORY', 'Order Historik');
define('IMAGE_BUTTON_LOGIN', 'Log Ind');
define('IMAGE_BUTTON_IN_CART', 'Put i Kurv');
define('IMAGE_BUTTON_NOTIFICATIONS', 'Opdateringer');
define('IMAGE_BUTTON_QUICK_FIND', 'Hurtig Søgning');
define('IMAGE_BUTTON_REMOVE_NOTIFICATIONS', 'Fjern Opdateringer');
define('IMAGE_BUTTON_REVIEWS', 'Anmeldelser');
define('IMAGE_BUTTON_SEARCH', 'Søg');
define('IMAGE_BUTTON_SHIPPING_OPTIONS', 'Forsendelses Muligheder');
define('IMAGE_BUTTON_TELL_A_FRIEND', 'Fortæl en ven');
define('IMAGE_BUTTON_UPDATE', 'Opdater');
define('IMAGE_BUTTON_UPDATE_CART', 'Opdater Kurv');
define('IMAGE_BUTTON_WRITE_REVIEW', 'Skriv Anmeldelse');

define('SMALL_IMAGE_BUTTON_DELETE', 'Slet');
define('SMALL_IMAGE_BUTTON_EDIT', 'Rediger');
define('SMALL_IMAGE_BUTTON_VIEW', 'Se');

define('ICON_ARROW_RIGHT', 'mere');
define('ICON_CART', 'I Kurven');
define('ICON_ERROR', 'Fejl');
define('ICON_SUCCESS', 'Success');
define('ICON_WARNING', 'Advarsel');

define('TEXT_CUSTOMER_GREETING_HEADER', 'Vor Kunde Hilsen');
define('TEXT_GREETING_PERSONAL', 'Velkommen igen <span class="greetUser">%s!</span> Må vi vise dig vore <a href="%s"><u>nye varer</u></a>?');
define('TEXT_GREETING_PERSONAL_RELOGON', '<small>Hvis du ikke er %s, så <a href="%s"><u>log dig på</u></a> med dine kontooplysninger.</small>');
define('TEXT_GREETING_GUEST', 'Velkommen, din status er i øjeblikket <span class="greetUser">Gæst!</span> Kunne du tænke dig <a href="%s"><u>at logge ind</u></a>? Eller ønsker du, at <a href="%s"><u>oprette en konto hos os</u></a>?');

define('TEXT_SORT_PRODUCTS', 'Sortér varer ');
define('TEXT_DESCENDINGLY', 'faldende');
define('TEXT_ASCENDINGLY', 'stigende');
define('TEXT_BY', ' med ');

define('TEXT_REVIEW_BY', 'med %s');
define('TEXT_REVIEW_WORD_COUNT', '%s ord');
define('TEXT_REVIEW_RATING', 'Bedømmelse: %s [%s]');
define('TEXT_REVIEW_DATE_ADDED', 'Dato for tilføjelse: %s');
define('TEXT_NO_REVIEWS', 'Der er i øjeblikket ingen vareanmeldelser.');

define('TEXT_NO_NEW_PRODUCTS', 'Der er i øjeblikket ingen varer.');

define('TEXT_NO_PRODUCTS', 'Der er i øjeblikket ingen varer i denne prisklasse.');

define('TEXT_UNKNOWN_TAX_RATE', 'Ukendt Moms Type');

define('TEXT_REQUIRED', '<span class="errorText">Skal Udfyldes</span>');

// Down For Maintenance
define('TEXT_BEFORE_DOWN_FOR_MAINTENANCE', 'OBS: Dette website vil lukke kortvarigt ned for vedligeholdelse: ');
define('TEXT_ADMIN_DOWN_FOR_MAINTENANCE', 'OBS: Dette website er i øjeblikket lukket ned for vedligeholdelse');

define('ERROR_TEP_MAIL', '<font face="Verdana, Arial" size="2" color="#ff0000"><b><small>TEP FEJL:</small> Kan ikke sende emailen gennem den angivne SMTP server. Check dine php.ini indstillinger og ret SMTP serveren, hvis det er nødvendigt.</b></font>');
define('WARNING_INSTALL_DIRECTORY_EXISTS', 'Advarsel: Installationsmappen eksisterer i: ' . dirname($HTTP_SERVER_VARS['SCRIPT_FILENAME']) . '/install. Fjern denne mappe af sikkerhedshensyn.');
define('WARNING_CONFIG_FILE_WRITEABLE', 'Advarsel: Denne configuration fil er skrivbar: ' . dirname($HTTP_SERVER_VARS['SCRIPT_FILENAME']) . '/includes/configure.php. Dette er en potentiel sikkerheds risiko - indstil de korrekte brugerrettigheder for denne fil.');
define('WARNING_SESSION_DIRECTORY_NON_EXISTENT', 'Advarsel: sessions mappen eksisterer ikke: ' . tep_session_save_path() . '. Sessions vil ikke fungere før denne mappe er oprettet.');
define('WARNING_SESSION_DIRECTORY_NOT_WRITEABLE', 'Advarsel: Sessions mappen er ikke skrivbar: ' . tep_session_save_path() . '. Sessions vil ikke fungerer før de korrekte brugerrettigheder er indstillet.');
define('WARNING_SESSION_AUTO_START', 'Advarsel: session.auto_start er aktiveret - deaktivér denne php feature i php.ini og genstart web serveren.');
define('WARNING_DOWNLOAD_DIRECTORY_NON_EXISTENT', 'Advarsel: Mappen til downloadable varer eksisterer ikke: ' . DIR_FS_DOWNLOAD . '. Downloadable varer vil ikke fungere før denne mappe forefindes og er gyldig.');

define('TEXT_CCVAL_ERROR_INVALID_DATE', 'Udløbsdatoen for dette kreditkort er ugyldig.<br>Kontroller datoen og prøv igen.');
define('TEXT_CCVAL_ERROR_INVALID_NUMBER', 'Det indtastede kreditkort nummer er ugyldigt.<br>Kontroller dette nummer og prøv igen.');
define('TEXT_CCVAL_ERROR_UNKNOWN_CARD', 'De første 4 indtastede cifre af nummeret er: %s <br>Hvis dette er korrekt accepterer vi desværre ikke denne type kredit kort.<br>Hvis tallene er forkerte, så prøv venligst igen.');

/*
  The following copyright announcement can only be
  appropriately modified or removed if the layout of
  the site theme has been modified to distinguish
  itself from the default Chainreaction-copyrighted
  theme.

  For more information please read the following
  Frequently Asked Questions entry on the osCommerce
  support site:

  http://www.oscommerce.com/community.php/faq,26/q,50

  Please leave this comment intact together with the
  following copyright announcement.
*/
define('FOOTER_TEXT_BODY', 'Copyright &copy; 2005 <a href="http://www.shopdanmark.dk" target="_blank">ShopDanmark</a>');
require(DIR_WS_LANGUAGES . 'add_ccgvdc_danish.php');
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
// HEADER.PHP
// Header Links
define('HEADER_LINKS_DEFAULT','HJEM');
define('HEADER_LINKS_WHATS_NEW','NYHEDER');
define('HEADER_LINKS_SPECIALS','TILBUD');
define('HEADER_LINKS_REVIEWS','ANMELDELSER');
define('HEADER_LINKS_LOGIN','LOG PÅ');
define('HEADER_LINKS_LOGOFF','LOG AF');
define('HEADER_LINKS_PRODUCTS_ALL','KATALOG');
define('HEADER_LINKS_ACCOUNT_INFO','KONTO INFO');
define('HEADER_LINKS_LINKS','LINKS');
define('HEADER_LINKS_FAQ','FAQS');
define('HEADER_LINKS_NEWS','NYHEDER');
define('HEADER_LINKS_INFORMATION','INFORMATION');
/////////////////////////////////////////////////////////////////////

// BOF: Lango added for print order mod
define('IMAGE_BUTTON_PRINT_ORDER', 'Ordre til Udskrift');
// EOF: Lango added for print order mod

// WebMakers.com Added: Attributes Sorter
require(DIR_WS_LANGUAGES . $language . '/' . 'attributes_sorter.php');

// wishlist box text in includes/boxes/wishlist.php
define('BOX_HEADING_CUSTOMER_WISHLIST', 'Min Ønskeliste');
define('BOX_WISHLIST_EMPTY', 'Du har ingen varer på din Ønskeliste');
define('IMAGE_BUTTON_ADD_WISHLIST', 'Tilføj til Ønskeliste');
define('TEXT_WISHLIST_COUNT', 'Der er i øjeblikket %s varer på din Ønskeliste.');
define('TEXT_DISPLAY_NUMBER_OF_WISHLIST', 'Viser <b>%d</b> til <b>%d</b> (af <b>%d</b> varer på din ønskeliste)');
define('BOX_HEADING_CUSTOMER_WISHLIST_HELP', 'Hjælp til Ønskeliste');
define('BOX_HEADING_SEND_WISHLIST', 'Send din Ønskeliste');
define('BOX_TEXT_MOVE_TO_CART', 'Overfør til Indkøbskurven');
define('BOX_TEXT_DELETE', 'Slet');

define('BOX_HEADING_CARD1', 'Vi accepterer');
define('BOX_HEADING_LANGUAGES', 'Sprogindstilling');
define('BOX_INFORMATION_NEWSLETTERS', 'Nyhedsbrev');
//DWD Modify: Information Page Unlimited 1.1f - PT
  define('BOX_HEADING_INFORMATION', 'Info system');
  define('BOX_INFORMATION_MANAGER', 'Info manager');
//DWD Modify End
//include('includes/languages/english_support.php');
include('includes/languages/danish_newsdesk.php');
include('includes/languages/danish_faqdesk.php');
/*Begin Checkout Without Account images*/
define('IMAGE_BUTTON_CREATE_ACCOUNT', 'Opret Konto');
define('NAV_ORDER_INFO', 'Ordre Info');
/*End Checkout WIthout Account images*/
define('BOX_INFORMATION_GALLERY', 'Gallery');
// #CHAVEIRO16# BEGIN PHPBB2
define('HEADER_TITLE_BBMODULES', 'Forum');
// #CHAVEIRO16# END PHPBB2
define('BOX_HEADING_TEMPLATE_SELECT', 'Design Layout');
define('BOX_HEADING_TEMPLATE_TEST', 'Test et andet Design Layout');
  // UKJ cards begin
define('BOX_INFORMATION_CARD', 'Vi modtager disse betalings kort');
define('BOX_INFORMATION_PAYPAL', 'Betaling via Paypal');
// UKJ cards end
define('CHECKOUT_BAR_ONLINE_PAYMENT', 'Transaction'); // Added by JHK
define('IMAGE_BUTTON_PBSCC_ORDER', 'Online payment'); // Added by JHK
define('BOX_HEADING_VERTICALMENU', 'Menu');
?>
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:50 #27
define('CHARSET', 'iso-8859-1');

det ville jeg nok rette det til ... så skulle den også kunne læse det hele
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:51 #28
Problemet er ihvertfald løst... :-)
Kender ikke eksperten.dk så godt.. så hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:53 #29
svar
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:54 #30
var dt ved at rette det jeg sagde
Avatar billede gyldenbrand Nybegynder
09. august 2007 - 17:55 #31
Ja det var ved at indsætte:
æ = &aelig;
ø = &oslash;
å = &aring;
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:57 #32
nu skulle du kunne trykke på mig og give mig det *S*

men det sprog skulle den også kunne tage æøå adminilig uden programining sprog
Avatar billede netassist Juniormester
09. august 2007 - 17:58 #33
Tak for point