Avatar billede lolgoff Nybegynder
06. juni 2001 - 02:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skriver man, hvis \"mellemrum\" ikke er tilladt ?

Hvad skriver man, hvis \"mellemrum\" (spacebar) ikke er tilladt ?

(hvis $bla indeholder \"mellem\", da exit;)

Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 02:14 #1
if(eregi(\" \",$bla)) {
print \"Blah!\"
}

Prøv lige det engang. Er ikke helt sikker.
Avatar billede dognose Nybegynder
06. juni 2001 - 02:16 #2
  ??!??!!
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 02:43 #3
Kan godt være jeg spørger dumt nu, men hvorfor fik dognose point for den der?
Avatar billede lolgoff Nybegynder
06. juni 2001 - 02:50 #4
Fik I ikke begge point ???

Det var meningen - det var pga hans udmærkede
\" \" - ellers havde det ikke virket - faktisk kendte jeg det andet, men fik du ikke point ?

Jeg har et andet spørgsmål, hvis det er ok - hvis man gerne vil have ram på muligheden, hvis feltet kun består af \"mellemrum\", så skal den exit\'e, såfremt der er tegn i feltet, så skal den ikke aktivere \"mellemsrum\"-funktionen - dette kunne f.eks. være relvant i et adressefelt hvor der naturligt er mellemrum.....
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 02:52 #5
Altså du vil teste om en variabel er sat, men bare indeholder mellemrum?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2001 - 02:52 #6
Brug http://php.net/manual/en/function.trim.php inden du tester for andet
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 02:53 #7
Hvis, så:

if(empty($var)) {
// Gå amok og spyt på brugeren
} else {
// *ae-ae* @ bruger
}

empty(); tjekker om variablen er sat og indeholder andet end mellemrum. www.php.net/empty
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2001 - 02:56 #8
empty har ikke noget med mellemrum at gøre!
http://php.net/manual/en/function.empty.php
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 02:58 #9
erikjacobsen : Det kan jeg da egentlig godt se, nu jeg rent faktisk læser om funktionen. Var bare sikker på min bog beskrev det som en funktion man kunne bruge til at tjekke om en variabel var sat og indeholdt andet end mellemrum. Må lige slå op igen. :)
Avatar billede sukos Juniormester
06. juni 2001 - 03:20 #10
Hva\' for en bog?
Avatar billede sukos Juniormester
06. juni 2001 - 03:21 #11
Go\'e bøger er uundværlige
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 11:34 #12
Sams Teach Yourself PHP in 24 Hours af Matt Zandstra. :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
06. juni 2001 - 18:26 #13
parazite\'s forslag er vist fint nok, hvis man lige kører trim() på variablen...