Avatar billede casperc Nybegynder
09. august 2007 - 13:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Link fra XML ind i flash

Jeg har lavet en xml-fil, der ser sådan her ud:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" standalone="yes"?>
<indhold>
  <1 tekst="her står noget tekst" link="http://www.casperc.dk" />
  <2 tekst="her står noget mere tekst" link="http://www.popfilter.dk" />
</indhold>

-------------------------------------

I min fla-fil har jeg følgende:

System.useCodepage = true;
var myXML:XML = new XML();
myXML.ignoreWhite = true;
myXML.onLoad = processXML;

function processXML(success:Boolean) {
    if (success) {
        var total:Number = this.firstChild.childNodes.length; dokumentet.
        var randmNum:Number = Math.floor(Math.random()*total);
        indhold = (this.firstChild.childNodes[randmNum].attributes.tekst);
        url = (this.firstChild.childNodes[randmNum].attributes.link);

        myContent()

        } else {
        content = "indhold ikke fundet!";
    }
myXML.load("xml-file.xml");

function myContent() {
        txt.text = indhold;

    }

LinkArea.onRelease = function() {
  getURL(url,"_blank");
};

init();
stop();

--------------------------------------

Alt dette fungerer helt perfekt. Teksten bliver vist i et dynamisk tekstfelt, og jeg har lavet en knap der hedder LinkArea, som sender mig hen til linket når jeg klikker på det.

Mit problem er derimod, at hvis jeg redigerer linket i xml-filen, så bliver det ikke ændret i fla-filen, når jeg refresher min browser. Hvis jeg ændrer i teksten, så bliver det ændret med det samme, men linket er det samme hele tiden.

Help anyone?!?
Avatar billede mat Nybegynder
09. august 2007 - 15:02 #1
Prøv med;

myXML.load("xml-file.xml?ck=" + new Date().getTime());

mvh mat
Avatar billede casperc Nybegynder
09. august 2007 - 16:36 #2
Fantastisk... Det var lige det der skulle til.

Smid et svar, så får du point.
Avatar billede mat Nybegynder
09. august 2007 - 17:59 #3
aight