Avatar billede mcole Nybegynder
09. august 2007 - 09:31 Der er 4 kommentarer

Forskellig farve på rækker i tabel

Jeg har en tabel som jeg udfylder fra en XML-fil:
<table id="klist" datasrc="#xmldso"  border="1">
Jeg kunne godt tænke mig, at hver anden række har en anden farve, så jeg håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2007 - 10:20 #1
så lægger du to forskellige classer på hver anden række i tabellen
Avatar billede mcole Nybegynder
09. august 2007 - 10:30 #2
Hej Daleif.
Jeg tror ikke, du helt har forstået spørgsmålet.
Jeg definerer jo kun een række.
  <table id="klist" datasrc="#xmldso"  border="1">
        <tr height="43">
            <td align="center"><span datafld="Kundenummer"/></td>
        ...
De øvrige rækker sørger dso for.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2007 - 10:46 #3
hvad er dso?

Så bliver du nødt til at bruge noget javascript til at efterbehandle dine data.

Du har (så vidt jeg ved) ingen mulighed for at sige i HTML eller CSS at i den kommende kode skal hver anden række være med grå baggrund.

Der skal du enten ind og lægge en klasse på eller anvende javascript
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2007 - 12:45 #4
<ole>

mcole >> Mig bekendt er det ikke muligt at ændre noget på de enkelte rækker. De vil alle blive en klon af den ene i koden.
Du er nødt til at vente til XML'en er loaded ... så kan du bladre rækkerne igennem med JS/DOM og farve hveranden

/mvh
</bole>