Avatar billede fun22 Nybegynder
08. august 2007 - 22:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Post og WebRequest?

Hej..

Jeg har følgende kode som henter en anden side ind på min hjemmeside..

    Public Function GetUrl(ByVal url As String) As String
        Dim request As WebRequest = WebRequest.Create(url)
        Dim response As WebResponse = request.GetResponse()
        Dim reader As StreamReader = New StreamReader(response.GetResponseStream(), System.Text.Encoding.Default)
        Dim rtrnValue As String = String.Copy(reader.ReadToEnd())
        reader.Close()

        If TypeOf response Is HttpWebResponse Then
            Dim hwresp As HttpWebResponse = CType(response, HttpWebResponse)
            If Not hwresp.StatusCode = HttpStatusCode.OK Then
                rtrnValue = "Der opstod en fejl: " + hwresp.StatusDescription
            End If
        Else

        End If

        Return rtrnValue
    End Function

Det virker også fint nok, men den side jeg henter ind laver på et tidspunkt en Post handling.. Kan jeg på nogen måde få det til at virke??
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2007 - 01:06 #1
Mener du at siden laver en POST med XmlHttpRequest eller ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. august 2007 - 08:01 #2
ja..
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. august 2007 - 08:01 #3
nej ikke lige XmlHttpRequest.. men sådan at den "henter" min url som POST..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2007 - 14:12 #4
Vil du have din kode til at lave en POST i.s.f. en GET ?

Det kan du nemt angive i HttpWebRequest.
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. august 2007 - 16:54 #5
Prøver lige at forklare mig lidt bedere...

Jeg har en side: www.server.dk/side1.php
Så har jeg min side: www.server1.dk/side2.aspx

Lige nu bruger jeg ovestående til at hente indholdet af side1 over på side2, hvilket også virker..

Men på side1 er der en knap, som submitter en form. Og det skaber jo så en "POST".. Men side1 kan ikke se den "POST" når den bliver hentet ind i side2..

Bleve det mere forståeligt?? Ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2007 - 17:42 #6
Dim request As WebRequest = WebRequest.Create(url)
        Dim response As WebResponse = request.GetResponse()

->

        Dim req As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create(url), HttpWebRequest)
        req.Method = "POST"
        req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"
        Dim post As StreamWriter = new StreamWriter(req.GetRequestStream)
        post.Write("field1=value1&field2=value2")
        post.Close()
        Dim response As WebResponse = request.GetResponse()

vil jeg tro
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:34 #7
fun22 ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
25. september 2007 - 18:32 #8
Det virkede.. Smid et svar ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 18:37 #9
svar