Avatar billede neoman Novice
07. august 2007 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AJAX PopupControlExtender gennemsigtig i IE , kræver klik i FF

Jeg bruger en PopupCopntrolExtender (fra den nyeste toolkit dll) til at vise en hjælpetekst ved hover over en image.

De forhåbentligt relevante kodestumper er:

-----------I PageLoad:

        imgHelpCategory.Attributes.Add("onmouseover", "document.getElementById('" & pnlHelpCategory.ClientID & "').style.display='inline';this.click();")
        imgHelpCategory.Attributes.Add("onmouseout", "document.getElementById('" & pnlHelpCategory.ClientID & "').style.display='none';")

---------I ASPX

      <cc1:PopupControlExtender ID="PopupControlExtender2" runat="server" PopupControlID="pnlHelpCategory" TargetControlID="imgHelpCategory" Position="Bottom">
      </cc1:PopupControlExtender>
        <asp:Panel  CssClass="helppanel" ID="pnlHelpCategory" runat="server"  BorderStyle="Ridge">
          <asp:Label CssClass="helplabel" ID="lblHelpCategory" runat="server" Text='Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.' ></asp:Label>
        </asp:Panel>

----------I CSS

.helppanel{
    border-style:ridge;
    background-color:#FFFFC0;
    width:200px;

}
.helplabel{
    color:#0033FF;
    height:300px;
    width:400px;
}
.helplabel{
    color:#0033FF;
    height:300px;
    width:400px;
    z-index:100;
}

Meningen er, at når brugeren har musen over et lille "hjælpebillede", så popper der et panel op med lidt hjælpetekst.

1. Det fungerer næsten som tilsigtet i IE 6. Det eneste problem er, at hvis panelet er placeret sådan så det popper op over en dropdownlist, så slår DDL'en igennem i visningen !!! Dvs at det lille område som ddl'en dækker ikke dækkes af mit hjælpepanel. Panelet virker fint over labels/textboxe (dvs skjuler alt dét, som det dækker over). Dette fænomen indtræffer ikke i FF. Jeg ahr prøvet at lege lidt med z-index i css'en, men uden effekt.

2. I FF sker der tilsyneladende ingenting hvis jeg holder musen over billedet. Men, når jeg blot een gang har klikket på billedet, så fungerer det: altså, paneletpopper up når jeg holder musen over billedet, og forsvinder igen, når jeg flytter musen.

Nogen som har nogle vise ord ?
Avatar billede neoman Novice
07. august 2007 - 23:38 #1
og der manglede
                    <asp:Image ID="imgHelpCategory" runat="server" ImageAlign="Top" ImageUrl="~/Img/question.gif" />
Avatar billede neoman Novice
08. august 2007 - 11:01 #2
Fejl 1 viser sig at være en kendt  bug i IE 6, hvor en select box (eller DDL i ASP.NET) altid slår igennem øverst i lagene. Workaround : sørge for at ens pop-ups ikke dækker over ddl'er.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
08. august 2007 - 11:27 #3
Workaround2 : er at have et iframe over select boxen og under hvad det nu er du vil vise...
Avatar billede neoman Novice
08. august 2007 - 11:33 #4
tak psycho..holder mig til det simple:) nu mangler jeg kun fejl 2
Avatar billede neoman Novice
08. august 2007 - 13:03 #5
Fejl 2 "løst". Glemmer alt om popupcontrolextender og bruger tigra hints, som virker ret godt.