Avatar billede c-sharp Nybegynder
06. august 2007 - 11:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Lave beskrivelser og kode eksemper i forbindelse med webservice

Hvordan er det muligt at lave beskrivelser og kodeeksemper iforbinelse med en webservice?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2007 - 16:38 #1
Er der noget specielt med beskrivelser og eksempler i forbindelse med web services
sammenlignet med anden kode ?

Mange synes at unit tests (f.eks. NUnit) er god dokumentation.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
07. august 2007 - 08:01 #2
Hej Arne og tak for din kommentar!

Jeg er lidt grøn i webservice's :-)

Men når jeg nu tilgår den webservice jeg har skrevet så er der en pæn liste over alle metoderne mm. Det er den side jeg gerne selv vil tilføje noget dokumentation til. hvoddan kan jeg gøre det?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2007 - 00:20 #3
Spørger du om du kan indsætte noget server side i din web service der gør at ved stub generering
client side bliver der genereret noget relevant dokumentation ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
08. august 2007 - 08:18 #4
Jeg spørg om jeg ikke kan rediger den "fine" side der bliver vist hvis man tilgår webservice'en med en browser, så jeg kan lave en forklaring til webservices'en
Avatar billede thomas.martinsen Nybegynder
08. august 2007 - 18:19 #5
[WebMethod(Description="Hello World")]
public string HelloWorld()
{
    return "Hello World";
}
Avatar billede c-sharp Nybegynder
09. august 2007 - 08:05 #6
Hej Thomas, og tak for dit svar!

Er det hvad jeg har af muligheder for at dokumenter i forbindelse med min webservice?

Den side jeg får som standard har en tekst omkring at jeg ikke bør bruge standard namespacet og nogle kode eksempler. Kan jeg ikke selv skrive noget andet der?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. august 2007 - 09:04 #7
Er der mere hjælp her?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2007 - 05:23 #8
Prøv med noget a la:

    [WebService(Description=@"Dette er en lille nem web service
som du kan generere stub til med:
<pre>
  wsdl ...
</pre>
og kalde som:
<pre>
  bla bla
</pre>
Se ydeligere docs på <a href='http://www.nowhere.dk/'>nowhere</a>.
<hr>")]
    public class GetData : WebService
    {
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:36 #9
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
23. september 2007 - 15:10 #10
Det beklager jeg meget!

Mange tak for jeres tid, arne smid et svar så er der point...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2007 - 18:09 #11
svar

(omend det vel var Thomas der svarede)