Avatar billede supersquirrel Nybegynder
06. august 2007 - 02:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken linux?

Hejsa,

Meget simpelt spørgsmål, Hvilken Linux vil i anbefale at jeg skal bruge?
Den skal bruges til at primært køre servere på.
Teamspeak server
CS server

Ja lidt af hvert..
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2007 - 02:49 #1
Et par oplagte muligheder:
  Centos
  Debian
Avatar billede pimanx Nybegynder
06. august 2007 - 07:43 #2
Jeg kører selv Ubuntu Server, og er rigtig glad for den. Men ja, Debian og Centos er oplagte kandidater.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
06. august 2007 - 08:28 #3
ville også anbefale Debian til serverbrug  ... men Ubuntu er også baseret på debian ... (sådan da)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
06. august 2007 - 09:44 #4
jeg så mene at du skulle vælge CentOS da det er en klippestabil server :)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
25. august 2007 - 17:46 #5
Hmm det vil nok blive CentOS, så arne smid svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 18:03 #6
svar
Avatar billede dmz17 Nybegynder
27. august 2007 - 20:23 #7
Mener ikke, at det har den store betydning. SuSE har nok den mest komplette installation, jeg har set, men alle distros kan finde ud af at køre som server.
Jeg har kørt SuSE i runlevel 3 mode som web, mail, ftp, file server i 2 år (før jeg skiftede til one.com. (Kunne umuligt hamle op med 9 kr om måneden i strømforbrug).
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. august 2007 - 20:58 #8
pssst... one.com koster 9 kr PLUS moms ....  men det er stadig mindre end det koster i strømforbrug til en hel server..
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:37 #9
Tid at få afsluttet her ?