Avatar billede danielhep Nybegynder
05. juni 2001 - 21:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SPIL>>Dropdown monstre

Jeg har et lille spil i VB som jeg er ved at lave.Jeg mangler bare at der kan dale nogle monstre ned fra toppen af formen.
Det som der er, er en mand som er i stand til skyde med raketter, når han så rammer et at disse monstre med sine raketter så skal det monstre han rammer dø og han skal få et point i en tæller.
Det må også gerne være sådan at der kan komme mere end et monstre ned af gangen, og hvis de kunne skyde så ville der være fedt.
Mit monstre billeder er kaldt \"monstre.bmp\"
Mit monstreskud bilelder er kaldt \"mskud.bmp\"
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
05. juni 2001 - 21:54 #1
Skal vi ikke også udvikle nogle vejr satteliter\'s software? Når vi nu er igang, hvad med at lave et program der kan styre raketter, gerne andres? -
Ja gir 85 point, er der mon nogle som vil splejse?
Okey.... JOKE! :-O
Avatar billede madd Nybegynder
05. juni 2001 - 22:15 #2
jeg vil gerne splejse, men jeg vil kun give 3021 værdiløse points... Okay, joke :)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
05. juni 2001 - 22:20 #3
Så er vi opp på 3106 point!

Altså danielhep, der vi vil hen er: At du kan ikke få færdig (halv færdig) løsninger m.m. på Eksperten.dk (Måske for $$$), men ikke for (værdiløse) point. Gå du ned i Netto og betal med værdiløse point.
Avatar billede danielhep Nybegynder
05. juni 2001 - 23:59 #4
Hmm..Jeg kan høre at i ikke vil hjælpe mig men det havde jeg heller ikke forventet af sådan nolge som her mennesker.
Avatar billede danielhep Nybegynder
06. juni 2001 - 00:01 #5
Og jeg kan heller ikke lige se hvorfor at der skulle være mega problemer med et 2d spil som er så simpelt.
Men ok jeg er nok kommet det forkerte sted hen...Det sted hvor folk er uhøflige og grumme i deres sprog...En vejr satelit!!!!
Avatar billede ulliware Nybegynder
06. juni 2001 - 10:19 #6
Jeg kan da godt hjælpe, hvis det stadig har interesse. Har det?
Avatar billede rasmuss Nybegynder
06. juni 2001 - 13:47 #7
Jeg har ikke haft tid til at teste det!!, men det skulle få monsterne til at dale ned fra formens top!!.

Monsteret hedder MONSTER(0) bemærk Index nummeret

I general:
public ANTAL as integer

Private sub Timer1_Timer
dim tlf as integer
randomize
tlf = int(rnd*10)

if tlf = 5 then
antal = antal + 1
load MONSTER(antal)
MONSTER(antal).visible = true
MONSTER(antal).top = form1.top - 1000
Randomize
MONSTER(antal).left = int(Rnd * form1.width)
end if
\' Dette skulle lave mange monstere uden for formen
\' Monsterne falder
for n = 0 to antal
Monster(n).top = Monster(n).top + 200
if MONSTER(n).top > form1.top + form1.height then
MONSTER(n).top = -1000
End if
next n

\' Måske virker det ellers kan du prøve at rette det!!
End sub
Avatar billede danielhep Nybegynder
10. juni 2001 - 12:24 #8
Hej.

Sorry at jeg ikke har været på til at besvare jeres spøgsmål.
Jo jeg kunne bruge al den hjælp jeg kan få.
Hvis der er nogle som ikke er tilfredse med de point jeg har lagt ud, så er de fordi at jeg ikke havde flere.
Så det er alt hvad jeg havde tilbage.