Avatar billede somethingwhat Nybegynder
05. august 2007 - 19:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scanne de fysiske diske i et RAID array

Jeg tror jeg har et problem med en af to 400gb seagates i et RAID-0 array. Jeg ved bare ikke hvilken en af de to som fejler. Findes der er tool der kan scanne de fysiske diske i et array?

Spanx
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2007 - 19:55 #1
Hvad siger diskhåndtering?
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
05. august 2007 - 20:18 #2
Den siger alt er ok. Jeg har feljen i min system log:
Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Ide\IdePort3.
og en
Enheden \Device\Harddisk1\D havde en fejlbehæftet blok.

Logisk set må det være drev d i mit array (array er altså lavet af c: og d:)

Jeg har brug for et tool som kan scanne, udføre diagnose på de to fysiske drev mit array består af. Det er enten et drev eller controlleren. Test af drev ville udelukke dem. Jeg har opdateret min BIOS.
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
14. august 2007 - 01:39 #3
Jeg lukker