Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. august 2007 - 09:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ajax - design af tab control

Har prøvet at får ændret farver og stil på tabcontrol (Ajax)

TabPanel1.BorderColor = Drawing.Color.HotPink
TabPanel1.BackColor = Drawing.Color.HotPink

Men der sker intet.
Vil gerne have ændret den orange farve ved hover funktion, og layout til knap til activebord og hvid baggrund, så det kan styres fra codebehind.

Hvad er fidusen?

?? karsten_larsen
Avatar billede neoman Novice
05. august 2007 - 15:25 #1
Du kunne i stedet for prøve at skifte cssclass på den : http://forums.asp.net/p/1116037/1730201.aspx#1730201
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. august 2007 - 17:25 #2
neomann -> har prøvet at skifte navn på css, men det hjalp intet.

Her er min demo kode - helt enkelt
Css:
body {
}
tab .ajax__tab_header
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_header
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_outer
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_inner
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_tab
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_body
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_hover
{
    background-color: red;
}
tab .ajax__tab_active
{
    background-color: red;
}

og aspx:

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
    <link href="StyleSheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" />
        <div>
            <cc1:TabContainer ID="TabContainer1" runat="server" ActiveTabIndex="0">
                <cc1:TabPanel ID="TabPanel1"  CssClass ="tab" runat="server" HeaderText="TabPanel1">
                </cc1:TabPanel>
                <cc1:TabPanel ID="TabPanel2" CssClass ="tab" runat="server" HeaderText="TabPanel2">
                </cc1:TabPanel>
            </cc1:TabContainer></div>
    </form>
</body>
</html>

Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede neoman Novice
06. august 2007 - 19:29 #3
Måske fordi du ikke har fulgt opskriften 100 % ? :-)

Dette her producerer regnbuen på min skærm:

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="TestTabCss.aspx.vb" Inherits="Helpdesk_TestTabCss" %>

<%@ Register Assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"
    Namespace="System.Web.UI" TagPrefix="asp" %>

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
    <style type="text/css">
.mytab .ajax__tab_header
{
    background-color: brown;
}
.mytab .ajax__tab_outer
{
    background-color: red;
}
.mytab .ajax__tab_inner
{
    background-color: blue;
}
.mytab .ajax__tab_tab
{
    background-color: yellow;
}
.mytab .ajax__tab_body
{
    background-color: green;
}
.mytab .ajax__tab_hover
{
    background-color: black;
}
.mytab .ajax__tab_active
{
    background-color: red;
}
</style>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" />
        &nbsp;
        <div>
            &nbsp;<cc1:TabContainer ID="TabContainer1" runat="server" CssClass="mytab">
                <cc1:TabPanel ID="TabPanel1" runat="server">
                <ContentTemplate>aaaa
                </ContentTemplate>
                </cc1:TabPanel>
        <cc1:TabPanel ID="TabPanel2" runat="server">
        <ContentTemplate>bbbb</ContentTemplate>
        </cc1:TabPanel>
            </cc1:TabContainer>
        </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. august 2007 - 20:09 #4
Ved at oprette en tilsvarende fil og c/p din kode over får jeg en lille blå firkant i øverste venstre hjørne efterfulgt af brun række til højre for denne. Under den blå firkant findes tekst "aaaaa" på grøn baggund.

Men i det mindste reagerer din css på tab, hvilket min ikke gjorde. Så det er et skridt fra.

neomann vil da lave et svar?

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. august 2007 - 20:11 #5
Så det er et skridt fra.

rettes til

Så det er et skridt frem.
Avatar billede neoman Novice
06. august 2007 - 20:15 #6
Jeg er ligesom lidt farveblind hehe, så det blev malet med en MEGET bred pensel. Næh, dit problem var jo at få dyret til at reagere idet hele taget. Når dét er lykkedes, så skal du jo nok få dyret tæmmet;)