Avatar billede emkay Nybegynder
03. august 2007 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med formatering af dato med ToString

Hey.. Jeg har følgende funktion:

Function formaterdato(ByVal dtDato)
Dim strTemp As String
strTemp = dtDato.ToString("dd-MM-yyyy")
Return strTemp
End Function

Og følgende kald til den:

MyLiteral.Text = formaterdato("01-12-1983 10:12:37")

Det virker bare ikke.
Jeg skal måske sige at datoen i kaldet kommer direkte fra et datetime-felt i en database..

Men fejlen jeg får er

[FormatException: Input string was not in a correct format.]
  Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ParseDouble(String Value, NumberFormatInfo NumberFormat) +211
  Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToInteger(String Value) +84

[InvalidCastException: Conversion from string "dd-MM-yyyy" to type 'Integer' is not valid.]
  Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToInteger(String Value) +238
  forum.formaterdato(Object dtDato) in side.aspx.vb:309
  forum.rptForums_ItemDataBound(Object sender, RepeaterItemEventArgs e) in side.aspx.vb:104
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.OnItemDataBound(RepeaterItemEventArgs e) +105
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.CreateItem(Int32 itemIndex, ListItemType itemType, Boolean dataBind, Object dataItem) +142
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.CreateControlHierarchy(Boolean useDataSource) +454
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.OnDataBinding(EventArgs e) +53
  System.Web.UI.WebControls.Repeater.DataBind() +72
  forum.loadforums() in C:\Faelles\Websites\Schifters\forum.aspx.vb:95
  forum.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in side.aspx.vb:81
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1061

Jeg fatter det ikke...
Så vidt jeg kan se gør jeg som der står her: http://www.udvikleren.dk/AspDotNet/Article.aspx/267/
og her:
http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=181

Hjææælp :)
Avatar billede neoman Novice
03. august 2007 - 11:20 #1
Function formaterdato(ByVal dtDato As DateTime)
Avatar billede neoman Novice
03. august 2007 - 11:30 #2
og egentligt:

Function formaterdato(ByVal dtDato As DateTime) as String
Avatar billede neoman Novice
03. august 2007 - 11:34 #3
og endnu mere egentligt:

Function FormateretDato(ByVal dtDato As DateTime) As String
Return dtDato.ToString("dd-MM-yyyy")
End Function
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2007 - 11:47 #4
Og mere endnu: Når du programmerer VB.NET, så få hjælp af compileren til at ramme typer og variabler korrekt, med:

Option Explicit On
Option Strict On
Avatar billede emkay Nybegynder
03. august 2007 - 12:13 #5
Helt Snickers!

Tak for det! :P

Smid et svar..
Avatar billede neoman Novice
03. august 2007 - 12:16 #6
svar - og smid et selv : 200 matadordollars er i overkanten for sådan en simpel ting :)
Avatar billede emkay Nybegynder
03. august 2007 - 12:26 #7
Jeg bestemmer.. ;) Og for mig er det altid vigtigt at få hurtigt svar, så jeg syns du har fortjent det hele :)