Avatar billede carstensuurland Nybegynder
02. august 2007 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilrette AspNetSqlMembershipProvider i web.config

Hej Eksperter

Jeg har et site som jeg skal have lagt op på Surftown's servere.
Mit site bruger Forms Authentication.

Da jeg har afviklet det via localhost, er der automatisk blevet oprettet en lokal ASPNET_DB til mig.

Mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg rettet evt. web.config settings til, så jeg selv bestemmer hvilken database der skal bruges til styring af brugere m.v.?
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 23:46 #1
Det er slet ikke sikkert det er muligt at connecte til den... de har jo en SQL server hvor man har lidt gb plads.
Din ASPNET_DB fil styrer de ikke størrelsen på så derfor er de nok ikke interesserede i at tillade den (men er ikke sikker)

de har heller intet i deres support sider om hvordan man evt. skulle connecte til den DB.
Avatar billede 2c Nybegynder
03. august 2007 - 00:14 #2
Jeg gør sådan her:

<connectionStrings>
<remove name="LocalSqlServer"/>
<add name="LocalSqlServer" connectionString="Server=(local);initial catalog=DatabaseNavn;Integrated Security=SSPI"/>
</connectionStrings>

Hvis du altså kan bruge Integrated Security
Ellers skal du have password og brugernavn ind i din connection streng.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
03. august 2007 - 09:36 #3
2C : Skal jeg så også ændre nogle settings i min provider del? Skal den pege på den connectionstring der er oprettet ovenfor, eller kommer det af sig selv, når den hedder LocalSqlServer?
Avatar billede 2c Nybegynder
03. august 2007 - 16:28 #4
Det kommer af sig selv når den hedder LocalSqlServer
Avatar billede 2c Nybegynder
03. august 2007 - 16:32 #5
Du skal dog også lige køre aspnet_regsql.exe for at oprette de tabeller og stored procedures du skal bruge.

Du kan læse lidt mere om aspnet_regsql.exe her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/x28wfk74.aspx
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
06. august 2007 - 09:18 #6
Tak skal du have. Det fungerer nu.
Avatar billede 2c Nybegynder
07. august 2007 - 13:37 #7
Super.