Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 19:19 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

indeksering af mange html sider

Jeg har 350 HTML sider, som skal hænge sammen på det samme web site. Jeg mangler atså et værktøj til at kæde de mange sider sammen - med en menu - på ét  web site

findes det ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 21:13 #1
Du skal lige have bestemt dig mht til layoutet af menuen..

350 linier (links) efterfulgt af "<br>" giver en meget lang side..

Giv derfor et eksempel på hvordan det skal se ud.
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 21:21 #2
det skal inddeles i måneder, da det handler om én artikel for hver dag i et år
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 21:21 #3
altså et windowslike mappe- inddeling
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 21:57 #4
Har du adgang til serverside scriptsprog, som f.eks. ASP, ASP.NET eller PHP?
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:04 #5
PHP, ja
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:07 #6
jeg skal måske lige forklare at det faktisk er 465 .doc sider som skal publiceres
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:08 #7
Huh? Jeg troede at det var HTML filer, der skulle vises..

Hvis jeg har forstået det her korrekt, ønsker du en side (eller en del af en side), hvor der er links til hvert eneste dokument.

Korrekt?
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:08 #8
.. ok 365 :-)
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:10 #9
Lad mig forklare på en anden måde

Der er skrevet 365 artikler, én for hver dag i et år. De skal på nettet
Der skal så være en overskuelig menu (sikkert måneder)
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:13 #10
thesurfer: jeg har fundet en måde at konvertere disse doc dokumenter til HTML, og der findes adskiliige på nettet. jeg kan bare ikke teste dem, da jeg bruger Mac. Så det det egentlig handler om er koncertering fra 365 .doc dokumenter til et færdigt web site
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:14 #11
Noget i stil med det her?:

2007 - August
Spørgsmål på eksperten.doc
Rettet navne på et eller andet.doc

2007 - Juli
Overvejelse om dokumenterne skal online.doc
Dokument-struktur.doc

2007 - Juni
Oversigt over et eller andet.doc

Teksten under "2007 - måned" ved
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:15 #12
og ja, der skal være en "menu" med link til hver enste side
+ meget gerne en css, så der er mulighed for at styre skrift på hver enkelt side
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:15 #13
Ahh.. ok..

Jeg troede at du ville lave links til dokumenterne.. :-)

Hvis du kunne få lavet .doc om til rigtige HTML sider, kunne du via PHP sætte links op, så de er sorteret efter oprettelsesdato eller ligende..

Første trin er at konvertere dem..

Hvis du ikke kan gøre det på Mac, kan det være at du skal forbi en Windows-maskine..
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:16 #14
det bliver for avanceret nu. kan jeg nå dig på MNS el lign ?
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:20 #15
det bliver lidt nemmere hvis du er på msn, tror jeg
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:21 #16
Jeg foretrækker at bevare Eksperten-relaterede emner blive på Eksperten, dvs., uden ekstern kontakt (MSN, Email, osv)..

Hvad er det der "bliver for avanceret" ?
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:22 #17
ok. det skal ikke være. doc det skal være HTML
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:26 #18
OK.

Du skrev i 02/08-2007 22:13:16, at du havde fundet en måde til konvertere dokumenterne til HTML.

Første prioritet: Få konverteret alle dokumenterne til HTML. Der er mange dokumenter, så det er bare med at komme igang.. :-)

Når det er gjort, kan du fortsætte til PHP-delen..
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:28 #19
jeg har fundet koncertereringen. problemet med dém er at den ikke indeholder en CSS
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:30 #20
det kan jo konverteres på mange måder (sofware) via en batch. Det kan jeg også gøre på Mac via Automator. Det er bare lidt ubrugelige HTML filer jeg får ud, da de ikke kan styres via CSS
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:32 #21
1) "koncertereringen"? Hvad mener du med det?

2) Hvis du har konverteret alle filerne til HTML, kan du bruge en teksteditor, der kan arbejde med flere filer ad gangen.

Der kan du f.eks. erstatte

</head>

med f.eks.
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="dinstyle.css">\n</head>

via RegExp erstatning..

Så tilføjer den dinstyle.css linie til alle dine filer..
Avatar billede spradebassen Nybegynder
02. august 2007 - 22:34 #22
Virker om det ville være umagen værd at kigge på et CMS.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:37 #23
oersted> Du skal lige vide, at specielle områder, som ikke direkte er en del af HTML, ikke kan styles direkte..

Med "specielle områder", mener jeg områder der ikke er defineret via HTML..
Eksempel på områder der nemt kan styles, da de er en del af HTML:

<table>
<tr>
<td>
<div>
<span>
<a>
<h1> (alle headline tags)
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:37 #24
via RegExp erstatning..

?????
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:38 #25
????????????????
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:39 #26
Ja, det er noget visse tekstredigeringsprogrammer, der er lavet specielt til programmering, kan..

F.eks. programmerne EditPlus, Notepad++ osv..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:40 #27
oersted> Slap af med de spørgsmålstegn. Svar på dine spørgsmål kommer ikke hurtigere af den grund. Det er bare irriterende, og intet andet.

Et enkelt spørgsmålstegn er nok.
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:42 #28
ok, det bliver for teoretisk for mig

Er du i stand til
1) at konvertere  .doc-dokumenter til HTML

2) at etablere en TOC/menu mellem de dokumenter der er uploadet

?
Avatar billede oersted Novice
02. august 2007 - 22:47 #29
nej, det er noget noget som "word2web" og lign programmer skulle kunne
jeg fandt kun ét som kunne genere TOC også - det virkede bare ikke .....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:55 #30
#1: Det skulle være muligt at finde software, der kan konvertere DOC til HTML.. hvis softwaren ikke findes, eller ikke klarer opgaven tilfredsstillende, bliver man nødt til at gøre det manuelt.. hvilket er surt.

#2: Jeg tror at softwaren muligvis får svært ved at oprette TOC, ud fra indeholdet af DOC/HTML filerne.

Jeg ved ikke om overskrifter bliver lavet om til H1, H2, osv.. Det er tags der bruges til overskrifter, og kan nemt styles via CSS..

Så, hvis overskrifter bliver omdannet til H-tags, burde det være nemt at style dem..

PHP kan så løbe en mappe igennem, og vise samtlige mapper og filer..
På den får man en oversigt over filerne/dokumenterne, så man kan vælge hvilket dokument man vil læse..
Avatar billede olebole Juniormester
03. august 2007 - 03:29 #31
<ole>

Kan du ikke få Word til at flette dokumenterne og oprette en toc? I så fald kunne du gemme som filtreret html-document. Hvis det kan lade sig gøre, kan du efterfølgende lade Word formatere koden i et frameset.
Derefter skulle det være overkommeligt at style dem - omend jeg nok ville nøjes med at bruge body-indholdet og kopiere det over i en ny fil med passende DTD, headers, m.m.
Evt. kunne man sætte PHP, eller hvad man nu bruger på serveren, til at rense koden op og kopiere body-indholdet.

/mvh
</bole>
Avatar billede oersted Novice
12. august 2007 - 19:23 #32
tak for hjælpen - jeg fandt ud af det.  Point ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. august 2007 - 00:07 #33
oersted> Point til hvem? :)
Avatar billede oersted Novice
13. august 2007 - 10:36 #34
dig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. august 2007 - 12:35 #35
Ok :-)