Avatar billede mtox Nybegynder
02. august 2007 - 16:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Link til direkte log-in i Squirrelmail

Jeg har hostet min side via one.com, og benytter deres webmail/squirrelmail: http://webmail1.one.com/src/login.php

Jeg tænkte på om det var muligt at lavet et link, der automatisk logger mig på? Som det er p.t. har jeg bare linket gemt på min mobiltelefon, hvorefter jeg indtaster min mailadresse og adgangskode, og logger mig ind. Jeg kunne dog godt tænke mig at jeg kunne springe dette skridt over, når jeg logger på via min mobil.

Derfor: Er det muligt at lavet et link eller lign, der automatisk udfylder felterne og logger mig på? Evt. en-eller-andet fil jeg kan lægge op på min egen side, jeg så kan linke til istedet (jeg hoster ikke selv webmailen, og har derfor ikke adgang til webmail-filerne).

Håber der er nogle der forstår spørgsmålet, og har et godt svar :o)

Med venlig hilsen

Mathias
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. august 2007 - 16:57 #1
Form-action: redirect.php
Username-input-name: login_username
Username-input-value: DIN E-MAILADRESSE
Password-input-name: secretkey
Password-input-value: DIT KODEORD
Hidden1-input-name: js_autodetect_results
Hidden1-input-value: 0
Hidden2-input-name: just_logged_in
Hidden2-input-value: 1

Så er det jo bare at lave en form på din egen side, med de oplysninger (:
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. august 2007 - 17:01 #2
login.php

<form method="post" action="http://webmail1.one.com/src/redirect.php">
<input type="text" name="login_username" value="<?=$_GET['u'] ?>"><br>
<input type="password" name="secretkey" value="<?=$_GET['p'] ?>">
<input type="hidden" name="js_autodetect_results" value="0">
<input type="hidden" name="just_logged_in" value="1">
<input type="submit" value="Login">
</form>

Så kan du vel bare gå til login.php?u=DIN E-MAILADRESSE&p=DIT KODEORD, men så skal du trykke på Login før du kommer ind (:
Avatar billede mtox Nybegynder
02. august 2007 - 17:25 #3
Okay, nu kan det selvfølgelig være at jeg misforstår noget, men hvis jeg laver en fil kaldet login.php og lægger den i roden af mit bibliotek (mitdomæne.dk/login.php), indeholdende:

<form method="post" action="http://webmail1.one.com/src/redirect.php">
<input type="text" name="login_username" value="<?=$_GET['u'] ?>"><br>
<input type="password" name="secretkey" value="<?=$_GET['p'] ?>">
<input type="hidden" name="js_autodetect_results" value="0">
<input type="hidden" name="just_logged_in" value="1">
<input type="submit" value="Login">
</form>

Skal jeg så bare lave et link til mitdomæne.dk/login.php?u=E-MAILADRESSE&p=KODEORD

Så du måske har gættet er jeg totalt uvidende når det kommer til scripting, koder osv :o)
Avatar billede mtox Nybegynder
02. august 2007 - 17:31 #4
Okay, det gjorde jeg og det virkede...

Er der en måde at gøre det på, så jeg slipper for at skulle klikke login, men så den bare logger mig direkte ind?

Men ellers er det som udgangspunkt et kæmpe skridt allerede :o)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. august 2007 - 18:40 #5
Utestet:
<html>
<head>
</head>

<body onload="document.myform.submit();">
<form method="post" name="myform" action="http://webmail1.one.com/src/redirect.php">
<input type="text" name="login_username" value="<?=$_GET['u'] ?>"><br>
<input type="password" name="secretkey" value="<?=$_GET['p'] ?>">
<input type="hidden" name="js_autodetect_results" value="0">
<input type="hidden" name="just_logged_in" value="1">
<input type="submit" value="Login">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede mtox Nybegynder
02. august 2007 - 19:11 #6
Det er hermed testet, og det virker perfekt!!

Mange tak for hjælpen... Du er en helt :o)

Poster du lige et svar?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. august 2007 - 20:22 #7
Det var da så lidt (: