Avatar billede speedpete Nybegynder
02. august 2007 - 15:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GridView sorterer tilsyneladende på de underliggende værdier

protected void GridView1_RowDataBOund(object sender, GridViewRowEventArgs e)
    {
        if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
        {
          String kontoartid = ((Label)(e.Row.Cells[8].FindControl("lblKontoArtID"))).Text;
          if ( kontoartid == "0" || kontoartid =="5")
          {
              ((Label)(e.Row.Cells[6].FindControl("lblMoms"))).Text = "- - -";
              //e.Row.Cells[6].Text = "-";
          }

... sådan erstatter jeg tallet i kolonne 6 med - - - hvis kolonne 8 har værdien 0 eller 5. Men GridViewets sortering er tilsyneladende ligeglad med, at nogle af værdierne i kolonne 6 er erstattet med - - -. Den sorterer tilsyneladende efter de værdier, som ville have stået der, hvis jeg havde udeladt ovenstående kode?
Avatar billede neoman Novice
02. august 2007 - 16:35 #1
En sortering leverer et dataview af det underliggende dataset, hvor dataviewet er sorteret efter det givne kriterium. Dette forandres ikke af, at nogle celle værdier ændres.
Avatar billede speedpete Nybegynder
02. august 2007 - 17:18 #2
se det tænkte jeg nok... Hvordan kommer jeg ud over det, så jeg får sorteret efter det, som rent faktisk vises for brugeren?
Avatar billede neoman Novice
02. august 2007 - 18:32 #3
Ændr værdierne i datasettet og rebind - men prisen for det er, at du ikke kan bruge automatikken i en datasource, men skal lege med dit eget dataset og sorting.

Der er en som havde et lignende problem, og implementerede custom sorting:
http://www.eksperten.dk/spm/782715
http://www.eksperten.dk/spm/786388
http://www.eksperten.dk/spm/787739
Avatar billede speedpete Nybegynder
03. august 2007 - 08:14 #4
ok, det vil jeg tage som et svar - smid et så får du pointsne.
Avatar billede speedpete Nybegynder
03. august 2007 - 08:23 #5
... jeg tror så bare, jeg vil gøre det, at jeg i mit businessLogicLayer laver en ekstra funktion, som kalder den originale funktion, og så foretager ændringen der. Jeg skal nemlig ikke bruge GridView til at editere eller noget.
Avatar billede neoman Novice
03. august 2007 - 11:22 #6
svar