Avatar billede jps6kb Novice
02. august 2007 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Links er ikke underlined

Okay, det er nok ikke helt et ASP.NET spm, men jeg har kun problemet her, så jeg prøver allegevel.

Links på min side, og vi taler kontroller, som gridview med link i, og linkbutton.. de er ikke understregede før jeg har klikket på dem. Altså visited er underlined.

Mit CSS ser sådan ud:

a:link
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}
a:visited
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}
a:active
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}
a:hover
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}

Hvad går der galt? Jeg har aldrig oplevet det før.
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 15:21 #1
en linkbutton er jo heller ikke et a tag.. så det er da meget logisk den ikke bliver understreget af den style sheet der..

tjek kildekoden når siden bliver rendered og se hvad tag'et hedder;)
hedder sikkert <input>
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 15:22 #2
men aha.. kan se finten.. den har et link i sig:) well.. tjek stadig kildekoden
Avatar billede jps6kb Novice
02. august 2007 - 19:04 #3
Kildekoden for en linkbutton bliver renderet sådan her:

<a id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lnkLinket">Linket</a> .. så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke?
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 19:13 #4
fordi den ikke har href="" med:) det mangler for, at være et link.. det der er bare et A tag..
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 19:17 #5
ved ikke hvad du lige har lavet af kode på din linkbutton, men mine linkbuttons ser sådan ud

  <a id="LinkButton1" href="java script:__doPostBack('LinkButton1','')">LinkButton</a>
Avatar billede jps6kb Novice
03. august 2007 - 09:44 #6
Det var også et dårligt eksempel. Jeg havde ikke nogen destination på den.

Her:
<a href="VisTest.aspx?id=2">Test</a>

Sådan bliver de renderet. Burde altså ikke være raketvidenskab for den at lure den skal understreges.? :)
Avatar billede kalp Novice
03. august 2007 - 10:00 #7
prøv at smide

a:link
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}
a:visited
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}
a:active
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}
a:hover
{
    color: Black;
    text-decoration: underline;
}

ind i en class og sæt dine linkbuttons til at anvende den
Avatar billede jps6kb Novice
03. august 2007 - 10:51 #8
Det virker heller ikke.. jeg har lige lavet en <a href="default.aspx">test</a>.. og den bliver heller ikke understreget :o
Avatar billede jps6kb Novice
06. september 2007 - 12:22 #9
Lukker. Tak for kampen.