Avatar billede henrik_40 Nybegynder
02. august 2007 - 12:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

rederecte ved linkfejl

Hejsa
Er det muligt i asp.net's codebehind-fil at fange når der er links som peger ud i den blå luft?
Meningen er så at redirecte til en anden side, hvor der skal stå at siden er under ombygning osv..
/henrik
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 12:42 #1
ja du sætter det i web.config

<customErrors defaultRedirect="fejl.htm" mode="On">
    <error statusCode="404" redirect="fejl.htm" />
</customErrors>
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 12:42 #2
fejl.html er så din fejlside..
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
02. august 2007 - 13:18 #3
Mange tak. Jeg fandt nedenstående link (udfra dit svar), som giver lidt udvidet forklaring :-)
http://www.csharpfriends.com/Articles/getArticle.aspx?articleID=106
<customErrors defaultRedirect="ErrorPage.aspx" mode="On">
    <error statusCode="500" redirect="servererror.aspx" />
    <error statusCode="404" redirect="filenotfound.aspx" />
    <error statusCode="403" redirect="AccessDenied.aspx" />
</customErrors>
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
02. august 2007 - 13:19 #4
Jeg kom til at lægge et svar. Det skulle have været en kommentar..
Men dine (kalp) point er gode nok :-)
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 13:23 #5
takker:)
og kunne godt have uddybet hvis du spurgte ind til det:)
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
02. august 2007 - 15:43 #6
http://localhost:52892/tilmeldbestil/arrangementer.asp

Virker
http://localhost:52892/hjemmeside/videnominvestering/markedsnyt/finansnyheder/finansnyheder.asp
http://localhost:52892/hjemmeside/NotConverted.aspx?aspxerrorpath=/nyshareholders/videnominvestering/markedsnyt/finansnyheder/finansnyheder.asp

Øv. Virker stadig ikke.... :-(
Måske kan du hjælpe mig?

Har tilføjet flg. i web.config:
<customErrors defaultRedirect="~/NotConverted.aspx" mode="On">
    <error statusCode="500" redirect="servererror.aspx" />
      <error statusCode="404" redirect="~/NotConverted.aspx" />
<!--    <error statusCode="403" redirect="AccessDenied.aspx" /> -->
    </customErrors>

Følgende virker
http://localhost:52892/hjemmeside/videnominvestering/markedsnyt/finansnyheder/finansnyheder.asp

Der returneres følgende helt rigtigt:
http://localhost:52892/hjemmeside/NotConverted.aspx?aspxerrorpath=/nyshareholders/videnominvestering/markedsnyt/finansnyheder/finansnyheder.asp

Men når linket peger udenfor hjemmesiden, får jeg en HTTP Error 404 - Not Found, uden den bliver redirected:
http://localhost:52892/tilmeldbestil/arrangementer.asp

Håber du kan hjælpe  mig videre..
/henrik
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 15:52 #7
hvad mener du med "uden for" siden?

hvis du mener en anden folder så skal den vidst også indeholde en web.config som gør det samme.

og ellers kan det sættes op i ISS'en hvor du gør det på hele websitet.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
02. august 2007 - 15:56 #8
Jeg arbejder på iis'en nu. Når websiden skal "live", er det meningen at "missing-link" skal kunne redirectes. Hele hjemmesiden ligger i i en folder, men det er link som peger andre ikke-eksisterende steder hen, som er problemet (som jeg ser det).
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2007 - 20:28 #9
web.config tricket får IIS til at gøre noget wed requests som kommer til den for
links der ikke findes.

Requests for noget uden for din web site kommer slet ikke til din IIS og det kan derfor
ikke håndteres på den måde.

Du kunne evt. lade din server side kode checke om den slags link var valide inden
du genererede siden. Men de fleste web brugere har vel oplevet at link ikke virker, så
jeg ser det ikke som et problem der kræver en løsning.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
03. august 2007 - 09:20 #10
arne_v -->
Det sidste først. Jeg deltager i en .net konvertering af en asp-hjemmeside. Siden skal ligge på et underkatalog til nogle testbrugere. Hvis der er link som peger hen på den nuværende side, skal brugerne adviseres om at siden endnu ikke er implementeret, ellers risikerer jeg at de tester på hjemmesiden som allerede er i produktion. Det er forklaringen.

Jeg forstår ikke helt hvad du siger. I produktion ligger siden ikke på en iis. Er det rigtigt forstået at tricket vil virke der, men ikke på iis'en?